چین

پس از چند روز ناامید کننده، از سر گیری مذاکرات تجاری آمریکا و چین جانی تازه به بورس های جهانی بخشید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی ان بی سی، به نظر می رسد برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفته است نرخ بهره را در این کشور کاهش دهد. هر چند که انتظار می‌رود این کاهش نرخ محدود و تنها به میزان ۰.۲۵ درصد باشد اما این مساله با استقبال بورس های سراسر جهان مواجه شده است.

عامل مهم دیگر صعود بورس ها، از سر گیری مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در شهر شانگهای بود که می تواند به کاهش تنش ها بین دو اقتصاد نخست جهان کمک کند. در معاملات روز سه شنبه، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۷۶ درصد افزایش به ۲۱۷۶۳.۳۸ واحد رسید و شاخص "تاپیکس" نیز با افزایش ۰.۵۹ درصدی بسته شد.

در چین و آمریکا نیز از این خبر استقبال شد به گونه‌ای که شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۲۹۵۹.۹۴ واحد رسید. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۱ درصد افزایش یافت و خود را به ۲۸۲۴۹.۸۳ واحد رساند و شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" نیویورک با ۰.۱۱ درصد افزایش در سطح ۲۷۲۲۱.۵۵ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق، شاخص "کسپی" بورس سئول ۰.۴۴ درصد و شاخص "ای اس ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی ۰.۴ درصد افزایش یافتند. شاخص "ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۲۸ درصد صعود کرد. در اروپا نیز شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با جهش بسیار خوب ۱.۸۴ درصدی خود را به سطح ۷۶۸۶.۶۱ واحد رساند.

در بازار نفت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در معاملات آتی با ۰.۵ درصد افزایش به ۶۴.۰۳ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در آینده با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۵۷.۱۷ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها