عکس

رئیس فدرال رزرو بوستون گفت؛ فدرال رزرو آمریکا احتمالا نرخ بهره را سریعتر از انتظارات بازارهای بین المللی و وال استریت افزایش خواهد داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  «اریک روزن گرین» رئیس فدرال رزرو بوستون تاکید کرد: اگر شرایط اقتصادی آمریکا به روند بهبود خود ادامه دهد و بتواند در برابر مشکلات ناشی از اقتصاد جهانی مقاومت کند، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را سریعتر از انتظار بازار افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته در اظهاراتی تاکید کرد که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره رویکرد کاملا محتاطانه ای خواهد داشت.

در این بین روزن گرین معتقد است؛ من انتظار دارم که اقتصاد آمریکا به روند رونق نسبی و متعادل همچنان ادامه دهد. این بدان معنا خواهد بود که فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را سریعتر از انتظارات بازار افزایش دهد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ۱۰سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است. انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت بازار کار و اشتغال موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تقویت شود.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها