• ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر: 27356
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۱۵ سنت معادل ۲ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در پی کاهش ذخایر نفت اروپا و کاهش تولیدهای اوپک و به‌رغم گزارش آژانس بین المللی انرژی مبنی بر رسیدن رشد تقاضای نفت به پایین‌ترین رقم از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک دلار افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۱۵ سنت معادل ۲ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز یک دلار و ۹۶ سنت معادل ۳.۷ درصد رشد داشت و به ۵۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

جیووانی استانوو تحلیلگر مؤسسه یوبی‌اس در این باره گفت: به‌رغم کاهش بیشتر آمارهای رشد تقاضا در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، قیمت نفت اندکی بالا رفته زیرا خبر کاهش رشد تقاضا قبلاً توسط رئیس آژانس اعلام شده بود و آژانس بین‌المللی انرژی همچنان امیدوار است که میزان ذخایر نفت در نیمه دوم امسال کاهش بیشتری را تجربه کند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرده که به‌دلیل کند شدن رشد اقتصاد جهان و تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تقاضای جهانی برای نفت در ماه می نسبت به ماه ژانویه کمترین میزان رشد از سال ۲۰۰۸ تاکنون را داشته است.

پس از آنکه مؤسسه یورو اویل استاک اعلام کرد که کل ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی ۱۶ کشور اروپایی در ماه جولای اندکی نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته، قیمت نفت رو به افزایش گذاشت، با این حال، قیمت نفت خام نسبت به رقم‌های بالای ثبت‌شده در ماه آوریل حدود ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این هفته قیمت نفت برنت بیش از ۵ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۲ درصد کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها