چین

بازار سهام آسیایی در معاملات امروز، سه‌شنبه، با تداوم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا دوباره افت کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، با تداوم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، بازار سهام آسیایی دوباره افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد. بازار سهام هند که در روز دوشنبه تعطیل بود، امروز پیشتاز افت در منطقه شد و ۱ درصد سقوط کرد.انتظار می‌رود امروز سهام اروپایی هم افت کنند. شاخص پن‌یوروپین استاکس ۵۰، در ساعت کار بازارهای آسیایی ۰.۰۹ درصد پایین آمد.

نیکی ژاپن با رشد خفیف ۰.۰۲ درصدی به کار خود پایان داد، در حالی که کامپوزیت شانگهای نتوانست نسبت به روز گذشته تغییری ایجاد کند. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱۷ درصد افت کرد.ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۰۹ درصد پایین آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

آمریکا و چین از روز یکشنبه با افزایش تعرفه‌های واردات کالاهای یکدیگر، جنگ تجاری خود را تشدید کردند. آمریکا تعرفه‌هایی ۱۵ درصدی بر طیف وسیعی از کالاهای چینی وضع کرد و چین برای اولین بار نفت خام آمریکا را مورد تعرفه قرار داد.

هر چند رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرد که گفتگوهای تجاری بین طرفین هنوز ادامه دارد، اما نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان دیده نمی‌شود.

در بازار ارز، یوآن چین در بازارهای خارج از این کشور، به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در برابر دلار سقوط کرد و در نرخ ۷.۱۹۷۵ واحد معامله شد.

نرخ برابری دلار با ین ژاپن، در ۱۰۶.۲۳، بدون تغییر باقی ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها