• ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 28429
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۵۰۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که وضعیت نامشخص سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی جهان موجب افزایش تقاضا برای طلا شده و در عین حال خوش بینی به مذاکرات تجاری موجب افزایش قیمت سایر دارایی ها گشته است، قیمت طلا امروز نوسان محدودی داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۵۰۵ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت ها از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۳ درصد افت داشته و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد. قیمت طلا در بازار امریکا هم امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۵۱۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

سوگاندها ساگدوا تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: کاهش تنش ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان منجر به خروج سرمایه ها از بازار طلا و حرکت به سمت دارایی های پرریسک شده است وی افزود: تحول مهم بعدی که در قیمت طلا تاثیرگذار است نتیجه نشست فدرال رزرو است... و ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۴۸۰ تا ۱۵۵۰ دلار در نوسان باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا دیروز اعلام کرد که ترجیح می دهد یک توافق تجاری جامع با چین امضا کند، اما در عین حال امکان یک توافق موقت را رد نکرد. وی در عین حال گفت که یک توافق آسان امکان پذیر نیست.

دو طرف در آستانه مذاکرات تجاری ماه آینده اقداماتی حاکی از حسن نیت از خود نشان داده و از سطح تنش ها کاسته اند. این اقدامات سبب شده تا ارزش سهام در بازارهای آسیایی تقویت شود. اقدامات محرک اقتصادی از سوی بانک مرکزی اروپا نیز در تقویت بازارهای مالی موثر بوده است.

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه وعده اقدامات محرک اقتصادی گسترده جهت احیای اقتصاد حوزه یورو را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها