img03.jpg

تحلیلگران اینوستینگ در تازه ترین گزارش خود به بررسی عوامل موثر و مهم بر قیمت طلا در هفته جاری پرداخته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا که در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده بود، با آغاز مبادلات دیروز دوشنبه تحت تاثیر کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا هفته کاری خود را با افزایش نرخ آغاز کرد و به سطح ۱۲۳۴ دلاری رسید.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش ۰.۳۱ درصدی روبرو شد و شاخص ارزش دلار در این مدت با رشد ۰.۵۲ درصدی همراه بوده است.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزروآمریکا طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. البته اگر فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح پایین کنونی نگه دارد، این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. در حالی که بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند، به نظر می رسد برگزاری نشست مهم فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتشار امارهای اولیه در خصوص رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال نیز عامل مهمی بر تحولات بازار طلا خواهد بود.

دیروز دوشنبه آمارهای مربوط به فضای کسب و کار آلمان نیز آمارهای فروش مسکن آمریکا منتشر شد.

امروز هم آمریکا میزان سفارشات کالاهای بادوام را اعلام می کند و شاخص اعتماد مصرف کننده نیز در اقتصادآمریکا منتشر می شود.

روز چهارشنبه شاخص نرخ تورم استرالیا اعلام می شود. انگلیس نیز آمارهای مربوط به رشد اقتصادی ۳ ماه نخست را منتشر می کند. فدرال رزرو آمریکا نیز نتایج نشست دو روزه خود را اعلام خواهد کرد.

همچنین پنجشنبه نیز بانک مرکزی نیوزلند نرخ بهره خود را تعیین خواهد کرد. نشستبانک مرکزی ژاپن نیز در همین روز برگزار خواهد شد و وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی این کشور مشخص می شود.

آمریکا نیز آمارهای اولیه مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را منتشر می کند. به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر وضعیت قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

 

منبع: پایگاه اینترنتی اینوستینگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها