F-14.JPG

طی برگزاری نشستی با حضور هیات مدیره شرکت بورس کالای ایران، شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه و همچنین نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، فرآیند انتقال تسویه و پایاپای معاملات بورس کالا به سپرده گذاری مرکزی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در راستای اجرای بند ج از ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه، بررسی ها برای انتقال فرآیند تسویه و پایاپای معاملات بورس کالا به سپرده گذاری مرکزی از ماه ها پیش آغاز شد که از هفته گذشته این انتقال به مرحله اجرا رسید.

بر اساس این گزارش، مدیران و کارشناسان بورس کالا در نشست مذکور، توضیحات کاملی در خصوص فرآیند کار و سیستم تسویه و پایاپای معاملات بورس کالا ارائه دادند تا رفته رفته کلیه روند به شرکت سپرده گذاری مرکزی انتقال یابد.

گفتنی است در این نشست، هیات مدیره بورس کالای ایران دغدغه های این شرکت و سهامداران را در خصوص انتقال وظایف اتاق پایاپای به شرکت سپرده گذاری مرکزی عنوان کرد که هیات مدیره سپرده گذاری مرکزی نیز بر رفع و پوشش کلیه این دغدغه ها تاکید کرد.

در پایان توافق گردید با توجه به لزوم اجرای بند ج ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم که ظرف حداکثر چندماه آینده مهلت تمدید شده آن نیز به پایان می رسد، فرآیند انتقال ظرف چند روز آینده صورت پذیرد. لیکن به گونه ای برنامه ریزی گردد که هیچ خللی در فرآیندهای تسویه و پایاپای بورس کالا ایجاد نگردد. لازم به ذکر است این انتقال شامل انتقال وظایف حوزه اتاق پایاپای بورس کالای ایران است که مطابق دستورالعمل های مربوطه به شرکت سپرده گذاری مرکزی و توسیه وجوه منتقل می گردد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها