• ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 31492
طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران در آستانه مذاکرات تجاری آمریکا و چین جانب احتیاط را گزیده بودند، اندکی بالا رفت.

به گزارش «کالاخبر»، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۰۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی ۰.۵ درصد رشد داشت.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۱۵۱۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، ابهاماتی پیرامون جنگ تجاری آمریکا و چین وجود دارد. به نظر می‌رسد چین تمایل چندانی به موافقت با خواسته‌های آمریکا ندارد و تقاضا برای دارایی‌های امن وجود دارد که منعکس کننده رفتار محتاطانه میان سرمایه‌گذاران است. وی در ادامه افزود: نوسان قیمت طلا کمتر از ۱۰۰ دلار است و این فلز ارزشمند به عامل قوی نیاز دارد تا از این کانال خارج شود.

دور بعدی مذاکرات تجاری آمریکا و چین قرار است روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر در واشنگتن برگزار شود با این حال امیدواری به پیشرفت این مذاکرات پس از گزارش بلومبرگ که بر اساس آن مقامات چینی می‌خواهند دامنه مذاکرات هفته جاری محدود باشد، ضعیف شد.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد که با وجود کاهش بیکاری به پایین‌ترین حد در ۵۰ سال گذشته، روند اشتغالزایی آمریکا در سپتامبر آهسته شده و روند رشد دستمزد متوقف شده است.

اما این آمار در انتظارات بازار پیرامون کاهش نرخ‌های بهره در نشست ماه میلادی جاری بانک مرکزی آمریکا تاثیری نداشت. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون سوددهی است را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۸۷۸ دلارو ۷۵ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۵۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری اندکی کاهش یافت و به ۱۶۶۳ دلار و ۶۹ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها