پسته

پسته در حالی آماده ورود به بازار آتی بورس کالای ایران شده که از کارگزاری های فعال در این بازار خبر می رسد مشتریان قدیمی بازار آتی و معامله گران فعال این حوزه در انتظار این معاملات هستند و هیجان شروع این معاملات چند روز مانده به راه اندازی معاملات قراردادهای آتی پسته هیجان زیادی در میان بازیگران این بازار شکل گرفته است.

به گزارش «کالاخبر»، بازار آتی از سال گذشته با ورود زعفران و در ادامه با محصول زیره سبز طی تیرماه امسال از رونق خوبی برخوردار شده و به نظر می رسد در ادامه این روند، حضور محصولی صادراتی که بیش از ۱.۵ میلیارد دلار ارزآوری دارد و در بخش صادرات غیرنفتی رتبه اول ارزآوری را به خود اختصاص داده است، این بازار را بیش از پیش داغ می کند و انتظار می رود با شروع معاملات آتی پسته در بورس، این بازار هیجان بیشتری را برای بازیگران خود ایجاد کرده و با استقبال سرمایه گذاران حرفه ای و معامله گران قدیمی بازار همراه شود.

در همین ارتباط، معامله گر شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه به بورس ۲۴ گفت: در حالی اعلام شده که معاملات قراردادهای آتی پسته از هفته آینده در بورس کالای ایران آغاز می شود که شنیده ها از بازیگران بازار آتی حاکی از آن است که این معاملات به کمک محصول پسته داغ تر از ماه های گذشته پیگیری خواهد شد.

پژمان مومنی افزود: مشتریان بازار آتی طی تماس های متعدد با کارگزاران جویای این هستند که معاملات آتی پسته از چه تاریخی آغاز می شود و همه منتظر شروع این معاملات هستند.

وی گفت: جو کنونی که وجود دارد نشان دهنده علاقه سرمایه گذاران و معامله گران بازار آتی به ورود پسته است و باید چند روزی صبر کرد و دید معاملات آتی پسته تا چه اندازه با رونق همراه خواهد شد.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات گواهی سپرده پسته در حالی از هفته گذشته در بورس کالا آغاز شده که طبق برنامه اعلامی معاملات آتی بر پایه این محصول کشاورزی نیز از هفته آینده کلی می خورد تا مثلث بازار آتی در بخش کشاورزی با سه ضلع زعفران، زیره سبز و پسته کامل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها