• ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
  • کد خبر: 33124
تالار

معامله گر شرکت کارگزاری مدبر آسیا معاملات امروز بورس کالای ایران را مورد بررسی قرار داد.

مهدی یاراحمدی در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» با بیان اینکه خریداران در معاملات خود سیاست های محافظه کارانه در پیش گرفته اند، اظهار داشت: خریداران محصولات مختلف از جمله آلومینیوم و مس محافظه کارانه رفتار کرده و سعی می کنند خرید کالاهای مصرفی خود را به تاخیر بیاندازند. علت این محافظه کاری کاهش قیمت ها طی هفته های اخیر بوده که بیشتر به واسطه افت نرخ دلار نیمایی در محاسبه قیمت ها بوده است.

وی افزود: این محافظه کاری به ویژه بعد از سخنان رییس کل بانک مرکزی مبنی بر فزونی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن در سامانه نیما شدت گرفته است؛ به همین دلیل مصرف کنندگان این روزها به امید ادامه روند کاهشی قیمت ها یا کمتر اقدام به خرید مواد اولیه موردنیاز خود از بورس کرده و یا کالا را با حجمی پایین تر از نیاز خود خریداری می کنند.

این معامله گر در خصوص روند قیمت های جهانی و تاثیرگذاری آن بر بازار داخلی گفت: در حال حاضر روند قیمت ها در بازارهای جهانی چندان پرنوسان و رو به بالا نبوده و نتوانسته هیجانی را در بازار داخلی ایجاد کند. البته هنوز ابهاماتی در خصوص مراودات تجاری آمریکا با چین و کشورهای اروپایی وجود دارد؛ اما آنچه بر بازار داخل تاثیر بیشتری اعمل می کند، اهرم دلار است که با روند منفی آن طی هفته های اخیر در بازار و نیز سامانه نیما، خریداران را برای کاهش بیشتر قیمت ها منتظر نگه داشته است.

یاراحمدی در ادامه به ارایه گزارشی از آمار معاملات امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی پرداخت و گفت: در جریان معاملات امروز ۱۰ هزار تن شمش بلوم مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در حالی عرضه شد که کل محصول عرضه شده به قیمت میانگین ۳۴ هزار و ۵۸۹ ریال مورد معامله قرار گرفت. ۳۰۳۶ تن سبد میلگرد مخلوط ۱۴ تا ۳۲ مجتمع فولاد آذربایجان نیز در حالی به فروش رسید که قیمت میانگین ۳۷ هزار و ۸۳۶ ریال برای آن رقم خورد.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: در جریان معاملات امروز ملی صنایع مس ایران نیز عرضه کننده سه هزار تن مس کاتد، ۲۰ هزار تن مس کم عیار و ۱۲۰ تن سولفورمولیبدن بود که از این میزان محصول ۱۰۶۰ تن مس کاتد، ۵۰۰ تن مس کم عیار و ۱۲۰ تن سولفورمولیبدن توسط خریداران جذب شد. از ۲۰۰۰ تن شمش آلومینیوم عرضه شده توسط ایرالکو نیز ۱۱۰۰ تن محصول به قیمت ۲۰۲ هزار و ۳۸۵ ریال به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها