جنگ ارزی

مدیرعامل بزرگترین شرکت نفت روسیه گفت« قدم های بیشتر برای تضعیف ارزهای ملی احتمال جنگ ارزی جهانی را با پیامدهای شدید غیر قابل پیش بینی افزایش می دهد».

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشا تودی، مدیرعامل بزرگترین شرکت نفت روسیه گفت تضعیف بیشتر ارزهای ملی، جنگ تجاری آمریکا و چین و تحریم های آمریکا علیه تولید کنندگان نفت می‌تواند باعث یک درگیری جهانی با پیامدهای غیر قابل پیش بینی می شود.

ایگور سچین، مدیرعامل رزنفت در مجمع اقتصادی آسیا در ورونای ایتالیا هشدار داد یک جنگ جهانی ارزی حتی می تواند دنیا را وارد رکود کند. ولی بازارها خطرات بی ثباتی را دست کم میگیرند.

سچین گفت:« قدم های بیشتر برای تضعیف ارزهای ملی احتمال جنگ ارزی جهانی را با پیامدهای شدید غیر قابل پیش بینی افزایش می دهد».

چندین کشور از جمله هند، تایلند، نیوزیلند و چین مجبور شده‌اند ارزهای خود را تضعیف کنند و نرخ بهره را پایین بیاورند. دونالد ترامپ به تازگی پکن را به دستکاری ارز یوان متهم کرده بود. سچین اضافه کرد تضعیف سیاست پولی و پایین آوردن نرخ بهره به همراه جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا و تحریم‌های آمریکا علیه تولیدکنندگان نفت می تواند ریسک رکود را افزایش دهد.

سچین واشنگتن را به تلاش برای سود بردن از شرایط اقتصاد جهان متهم کرد و خواستار تجدید نظر در مورد وضعیت دلار به عنوان یک ارز ذخیره شد.

وی گفت:« با توجه به اینکه آمریکا نرخ بهره را دستکاری می کند و از شرایط اقتصاد جهان سود می برد، لازم است یک بار دیگر از خودمان بپرسیم آیا دلار باید ارز ذخیره جهانی باشد؟ آیا می‌توانیم به آمریکا به عنوان یک منبع ثبات اقتصاد و انرژی جهان در شرایط فعلی تکیه کنیم؟»

سچین اشاره کرد واشنگتن ممکن است قدم‌های جدیدی برای بزرگتر کردن آمریکا با ادامه تزریق شدید میلیاردها دلار به اقتصاد جهان بر دارد. هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا طرح هایی را برای خرید ۶۰ میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها