• ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
  • کد خبر: 33538
طلا

در حالی پس از اعلام آمریکا مبنی بر نزدیک شدن واشنگتن و پکن به مراحل نهایی یک توافق تجاری ارزش سهام در بازارهای مالی رشد داشته و ارزش دلار نیز تقویت شده، دیروز رشد قیمت اولیه قیمت طلا خنثی شد اما فلز زرد همچنان یک رشد هفتگی قابل توجه را به ثبت رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۵۰۴ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات اولیه دیروز با رشد حدود یک درصدی به بالاترین رقم از سوم اکتبر یعنی ۱۵۱۷ دلار و ۷۰ سنت رسیده بود. قیمت طلا در این هفته حدود یک درصد رشد داشت. قیمت فلز زرد در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۰۴ درصد رشد به ۱۵۰۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

تای وونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «اظهارات مثبت مقامات آمریکایی در مورد فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین موجب ایجاد موج برداشت سود در بازار طلا شد و همین مسئله در افت نسبی قیمت ها موثر بود.»

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مذاکرات تجاری میان دو کشور ادامه خواهد داشت، اما به حوزه هایی که مذاکرات در آن پیشرفت داشته است اشاره ای نکرد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته، کشورش در مذاکرات «خیلی خوب» عمل کرده است.

رسانه های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که مذاکره کنندگان ارشد دو کشور در برخی مسائل پیشرفت هایی را حاصل کرده اند.

خبرها در مورد پیشرفت مذاکرات تجاری موجب شد تا ارزش سهام در بازار بورس آمریکا رشد کند و شاخص اس اند پی ۵۰۰ رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

دیگر عاملی که موجب تضعیف قیمت طلا شد، رشد ۰.۳ درصدی شاخص دلار و افزایش نسبی سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها