petrochemical.jpg

انتشار اوراق سلف موازی پتروشیمی ها و همچنین معاملات قبض انبار در بورس كالا روش های بسیار مطلوبی برای تامین مالی شرکت های پتروشیمی است که در کشورهای دیگر نیز مرسوم است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمود مجیب، عضو هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر با بیان این مطلب گفت: انتشار اوراق سلف موازی و همچنین قبض انبار برای پتروشیمی ها مزیت های فراوانی دارد که مهمترین آن تامین مالی برای شرکت ها در کوتاه مدت است.

وی در ادامه افزود: انتشار قبض انبار که در دستور کار بورس کالای ایران قرار گرفته نیز می تواند برای شرکت های پتروشیمی کارآمد باشد.

عضو هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر گفت: انبارسپاری برای شرکت های پتروشیمی که همواره در طول سال در حال تولید محصول هستند و انبار شرکت های آنها از کالا انباشته بوده، روش مناسبی است، چرا که در این روش بورس کالای ایران برای این شرکت ها قبض های انبار صادر کرده و این شرکت ها نیز می توانند این قبض ها را به بانک برده و به عنوان تضامین از آنها برای گرفتن وام استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوراق سلف پی وی سی و اوره توسط شرکت های پتروشیمی آبادان و پردیس در ماههای پیش منتشر شد، گفت: تامین مالی از طریق انتشار اوراق به تامين مالي پتروشیمی ها كمك مي كند.

به گفته مجیب، در حال حاضر اکثر شرکت های پتروشیمی برای تامین مالی پروژه های خود دچار مشکلاتی هستند و از این رو بیشتر تمایل دارند که برای تامین این پروژه ها سرمایه گذار خارجی جذب کنند؛ چرا که رقم های بالایی برای تامین این پروژه ها نیاز است در اين بين بورس كالا نيز مي تواند به اين روند كمك كند.

 

منبع: پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها