• ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
  • کد خبر: 34594
پسته

«پارامونت» بزرگ‌ترین شرکت فرآوری پسته در دنیاست که دفتر اصلی آن در آمریکا واقع شده است؛ این شرکت پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید تجاری پسته در آمریکا به مرز یک میلیارد پوند برسد در حالی ‌که در سال ۲۰۱۲ میلادی تنها ۵۵۰ میلیون پوند پسته تولید شده بود، این شرایط بر اهمیت برنامه ریزی دقیق ایران برای تولید مکانیزه و صادرات این محصول را نشان می دهد.

به گزارش «کالاخبر» مطالعات نشان می‌دهد با گذشت ۳۰ سال از آغاز به کار صنعت پسته در امریکا، هم‌اکنون این صنعت در کشور امریکا به بلوغ خود نزدیک شده است و اگر این روند ادامه یابد در آینده ‌ای نه‌ چندان دور سهم امریکا دربازار پسته دنیا بیشتر خواهد شد.
شرکت پارامونت بزرگ‌ترین شرکت فراوری پسته در دنیاست که فراوری ۶۰ درصد از پسته تولید شده در کالیفرنیا را برعهده دارد. کالیفرنیا اصلی‌ترین ایالت تولید پسته در امریکاست و در سال قبل ۹۵ درصد از کل پسته تولید شده در امریکا در ایالت کالیفرنیا تولید شده بود.
شرکت پارامونت در سال ۲۰۱۸ میلادی به ‌عنوان بزرگ‌ ترین تولیدکننده پسته در ایالت کالیفرنیا معرفی شده بود. بخش زیادی از مزارع در کالیفرنیا زیر کشت پسته است ولی از زمانی که کشت درخت پسته آغاز می‌ شود تا زمانی که اولین محصولات وارد بازار می‌شود، ۷ سال طول می ‌کشد.
البته این شرکت در بخش تولید بادام و گردو نیز فعالیت گسترده ‌ای دارد. در سال گذشته پارامونت توانست رتبه اول دنیا درتولید بادام را نیز از آن خود کند. نکته مهم این است که یک دهه از زمانی که پارامونت توانسته است رکورد تولید یک میلیارد پوندی تولید بادام را بشکند، گذشته است و انتظار می‌ رود تا انتهای دهه جاری میلادی تولید بادام از مرز ۲ میلیارد پوند نیز بگذرد.
به گزارش شرکت پارامونت میزان درآمد خالص این شرکت از فروش پسته سه برابر بیشتر از درآمد خالص حاصل از فروش بادام یا گردو است.

نویسنده: محسن نعمتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها