صالح آبادی

رییس انجمن مالی اسلامی با اشاره به فعالیت شورای فقهی در بازار پول، از فعالیت انجمن در حوزه بیمه و حسابداری و حسابرسی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»، علی صالح آبادی صبح امروز در پنجمین همایش انجمن مالی اسلامی با موضوع بازار مالی اسلامی، رونق تولید، چالش ها و راهکارها، اظهار داشت: انجمن مالی اسلامی پس از برگزاری چهار دوره، شاهد برگزاری پنجمین دوره این همایش است.

وی افزود: در این راستا ۵۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی و داوری، ۱۸ مقاله انتخاب شد که برخی طی همایش امروز ارائه خواهد شد و مابقی نیز در کتاب همایش به چاپ خواهد رسید.

رییس انجمن مالی اسلامی ادامه داد: سال گذشته شورای فقهی بانک مرکزی تشکیل نشده بود، اما امسال شاهد آغاز به کار این همایش و بررسی یکی از موضوعات آن که طرح اعتبار مولد گام است، در پنل همایش هستیم.

صالح آبادی درباره دستاوردهای همایش، گفت: در خصوص دستاوردهای انجمن مالی اسلامی می توان اشاره ای به کسب رتبه A انجمن در ارزیابی های وزارت علوم‌ و قرار گرفتن در میان انجمن های موفق و پایگاه جامع انجمن در خصوص مباحث مالی - اسلامی که از جمله موفق ترین پایگاه ها از نظر محتوا در میان سایرین است، اشاره داشت.

وی ادامه داد: سلسله نشست ها و جلسات این انجمن در خصوص مباحث مالی اسلامی از دیگر اقدامات طی مدت فعالیت انجمن است. همچنین می‌توان به برگزاری دوره های DBA بازار سرمایه اسلامی اشاره کرد که به همت انجمن و سازمان بورس، دانشگاه امام صادق و موسسه ردمانی تاکنون با استقبال خوب متقاضیان و علاقه مندان برگزار شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه از برنامه های آینده دوره بانکداری اسلامی،DBA بانکداری اسلامی است، ادامه داد: به نظر من در حوزه بازار سرمایه در خصوص مباحث فقهی و اسلامی در بازار سرمایه به اندازه کافی کار شده و جای بحث ندارد و شورای فقهی بازار سرمایه نهادی ریشه دار است.

صالح آبادی تاکید کرد: در بازار پول نیز شورای فقهی با جایگاه قانونی خوبی از یکسال پیش آغاز به کار کرده، اما در حوزه بیمه هنوز جای کار دارد زیرا این کمیته ها کمک کننده به دستگاه های اجرایی هستند و مانع کار نیستند بلکه با باز کردن راه هایی و اطمینان خاطر برای متدینین، توسعه دهنده این بازار بوده است.

به گفته رییس انجمن مالی اسلامی، در حوزه بیمه و حسابداری و حسابرسی بزودی کار کلید خواهد خورد و انجمن نیز در توسعه علوم اسلامی آماده همکاری با این نهادها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها