• ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
  • کد خبر: 35655
فلزات

وزارت صنعت علوم و نوآوری استرالیا پیش بینی کرده است که قیمت فلزات غیرآهنی طی سال های آینده تحت تاثیر تنش های تجاری بین امریکا و چین قرار خواهد داشت

به گزارش «کالاخبر»، وزارت صنعت علوم و نوآوری استرالیا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت هر تن آلومینیوم به طور میانگین از ۱۷۹۲ دلار در سال ۲۰۱۹ به کمتر از ۱۵۵۰ دلار تا سال ۲۰۲۱ کاهش خواهد یافت.قیمت هر تن آلومینا نیز از ۳۳۵ دلار به ۳۱۲ دلار در این مدت کاهش خواهد داشت.

وزارت صنعت علوم و نوآوری استرالیا در گزارش سه ماهه خود افزود: کاهش رشد اقتصادی جهان تاثیر منفی زیادی بر تقاضای آلومینیوم داشته و این روند ادامه خواهد داشت، به خصوص از سوی چین که بزرگترین مصرف کننده جهان است.

قیمت هر تن مس نیز از ۵۹۸۱ دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵۷۶۹ دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت و این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۵۹۳۶ دلار خواهد  رسید.

این گزارش نشان می دهد کاهش رشد اقتصادی جهان و نگرانی درباره تنش های تجاری آمریکا و چین فشار زیادی بر قیمت مس وارد خواهد کرد.

قیمت هر تن نیکل نیز از ۱۴۰۴۹ دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱۵۸۲۹ دلار تا سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت. نااطمینانی درباره ممنوعیت صادرات اندونزی موجب نگرانی های زیادی درباره کمبود عرضه در بازارهای جهانی شده است. رشد تقاضای جهانی نیز از رشد تولید فراتر خواهد رفت و این مساله عامل مهمی برای افزایش قیمت نیکل خواهد بود.

قیمت هر تن روی نیز از ۲۴۹۶ دلار در سال ۲۰۱۹ به کمتر از ۲۲۱۱ دلار در سال ۲۰۲ خواهد رسید ولی این قیمت در سال ۲۰۲۱ به ۲۲۷۵ دلار افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها