• ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر: 35979
طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تحولات جدید خاورمیانه که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد در دو ماه اخیر ایستاد.

به گزارش «کالاخبر»، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش داشت و به ۱۵۱۴ دلار و ۵۶ سنت رسید.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۱۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی، حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه از حملات هوایی به مواضع گروه حشد شعبی در عراق خبر دادند و اعلام کردند ممکن است برای دفاع از منافع آمریکا، اقدامات بیشتری انجام دهند. اعلام این خبر در معاملات روز جاری که در آستانه پایان سال میلادی حجم خرید و فروش در بازار اندک بود، باعث ریسک گریزی سرمایه گذاران و افزایش تقاضا برای طلا شد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین به تحولات پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین چشم دوخته اند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته گفته بود یک مراسم امضا برای نخستین فاز توافق تجاری وجود خواهد داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد رشد، به ۹۵۲ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۹۰۹ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها