• ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
  • کد خبر: 36459
سرب

قیمت سرب در بورس فلزات لندن در ماه نوامبر نزولی بود و در آغاز دسامبر برای اولین بار پس از ماه جولای به کمتر از یک هزار و ۹۰۰ دلار بر تن رسید که نسبت به اوج قیمت دو هزار و ۲۶۵ دلار بر تن در ماه اکتبر ۱۶ درصد کاهش داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، با رسیدن قیمت سرب به سطح دو هزار و ۲۶۵ دلار بر تن در ماه اکتبر، تقریبا ۷۵ درصد بازیابی بین ماه‌های مِی تا اکتبر از دست رفت؛ این بازیابی ناشی از وقفه تولیدی در واحد ذوب پورت پیری شرکت Nyrstar در استرالیا بود.

بعد از شکسته شدن سطح حمایت تکنیکال یک هزار و ۹۵۰ دلار بر تن، سطح حمایت بعدی حدود یک هزار و ۸۶۰ دلار بر تن ارزیابی شده است. از جهت عوامل بنیادین، با وجود پیش‌بینی تغییر بازار سرب تصفیه شده به سمت مازاد عرضه در سال ۲۰۲۰ پس از سه سال کسری، اما پیش‌بینی مازاد عرضه ۱۰۳ هزار تنی در مقایسه با حجم سالانه ۱۲ میلیون تن بازار، ناچیز است؛ به ویژه اینکه موجودی مشهود کاهش یافته است. بنابراین، انتظار افت قیمت چندان قابل توجهی نمی‌رود.

همچنین گلنکور نیز واحد ذوب Belledune را در کانادا تعطیل خواهد کرد که تاثیر شروع مجدد پورت پیری را در جو بازار کاهش خواهد داد. انتظار می‌رود که سرمای زمستان نیم‌کره شمالی باعث از کار افتادن باتری‌های قدیمی سرب-‌ اسید خواهد شد که این امر می‌تواند سبب افزایش تقاضا برای سرب شده و از رشد قیمت آن حمایت کند. بدین ترتیب پس از کاهش قیمت اخیر سرب، احتمال می‌رود که قیمت سرب بازیابی سریعی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها