• ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 36574
فولاد

فولاد یکی از پرمصرف‌ترین فلزات در اقتصاد دنیاست و بر مبنای گزارش‌های ارائه‌شده توسط «اتحادیه جهانی آهن و فولاد»، در دنیا تقاضای این فلز در سال ۲۰۱۹ با رشد ۳.۹ درصدی همراه بود. این اتحادیه پیش‌بینی می‌کند تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱.۷ درصد رشد کند البته در حوزه خودرو و ساخت و ساز با کاهش تقاضای مصرف فولاد روبه رو شویم.

به گزارش «کالاخبر»، طبق گزارش منتشرشده توسط اتحادیه آهن و فولاد، در سال ۲۰۱۹ بالغ‌ بر ۱۷۷۵ میلیون تن فولاد در دنیا مصرف شد و انتظار می‌رود میزان تقاضا در سال جاری به مرز ۱۸۰۵.۷ میلیون تن برسد. چین که بزرگ‌ترین تولیدکننده در بازار جهانی و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این کالاست طی سال ۲۰۱۹ میلادی رشد ۷.۸ درصدی تقاضا را شاهد بود و پیش‌بینی می‌شود، در سال ۲۰۲۰ تقاضای فولاد در این کشور با رشد یک‌درصدی همراه باشد.

«سعید الرمیثی» عضو هیات رئیسه اتحادیه آهن و فولاد بر این باور است که اصلی‌ترین بازیگر در بازار فولاد دنیا در سال جاری کشور چین خواهد بود. وی معتقد است: در سال جاری تقاضای فولاد در اغلب کشورهای درحال توسعه کاهش پیدا می‌کند که دلیل آن ناامنی‌های اقتصادی و سیاسی در دنیای امروز است. البته تنش‌های ناشی از اختلال در مسیر تجارت آزاد و جنگ تجاری امریکا و چین هم در این عرصه اثرگذار است. همه این تنش‌ها روی میزان سرمایه‌گذاری در دنیا اثر منفی دارد و صنعت فولاد هم از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از صنایع اصلی مصرف‌کننده فولاد، صنعت خودروسازی است که این صنعت در سال ۲۰۱۹ و سال قبل از آن با کاهش تولید همراه بود و حتی آلمان که یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فولاد در بازار جهانی بود هم در این سال افت تقاضا را تجربه کرد. علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهد ساخت‌وساز و اجرای پروژه‌های زیرساختی هم در دنیا در وضعیت رکود است و به همین دلیل تقاضای فولاد حداقل در این بخش بسیار پایین خواهد بود.

اتحادیه آهن و فولاد جهانی در پایان، پیش‌بینی کرده که در نتیجه نزول تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۰ در حوزه خودرو و ساخت و ساز، قیمت این ماده اولیه صنعتی در دنیا با کاهش ۴ تا ۸ درصدی همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها