محصولات فولادی بلوم

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جداول آماری عملکرد ۹ ماهه مجموعه‌های منتخب فولادسازی کشور در زمینه شمش فولاد (بلوم، بیلت و اسلب) تولید ۱۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۷۰ تن را ثبت کرد.

به گزارش «کالاخبر»،بررسی عملکرد واحدهای تولید آهن و فولاد ارفع، ذوب آهن اصفهان، چادرملو، شرکت ملی فولاد ایران (گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد آلیاژی، فولاد خراسان)، فولاد بناب، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب، فولاد مبارکه(مبارکه، سبا و فولاد هرمزگان) در دوره ۹ ماهه سال ۹۸ گویای سهم ۳۱.۷ درصدی فولاد مبارکه اصفهان از مجموعه تولید با رقم چهار میلیون و ۸۹۴ هزار و ۶۶۹ تن است.

همچنین در دوره مورد بررسی فولاد خوزستان نیز با مجموع تولید دو میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۷ تن شمش فولادی سهم ۱۸.۲ درصدی از کل تولید را داشت که بعد از فولاد مبارکه در جایگاه دوم تولید قرار گرفت.

مجموع تولید شمش فولادی واحدهای مورد بررسی در آذرماه به رقم یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۴۲ تن رسید و در مقایسه با میزان یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۴۲ تن عملکرد آبان امسال اختلاف ۱۶ هزار و ۹۳ تنی را نشان می دهد که چندان شاخص نیست.

امسال برای تولید شمش فولادی (فولاد خام) حداقل ۲۶ میلیون تن مورد انتظار است و پیش بینی شده که ۴۰ تا ۴۵ درصد تولید راهی بازارهای صادراتی شود.

آمارها نشان می دهد که از مجموع شمش تولیدی، اسلب با رقم هفت میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۴۵ تن بالغ بر ۵۱.۷ درصد را به خود اختصاص داد و بلوم و بیلت به ترتیب با ارقام سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲۱۳ تن و سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۱۲ تن بقیه را پوشش دادند.

پیش از این در آمار هشت ماهه منتهی به آبان واحدهای فولاد سازی مزبور رقم ۱۳.۶ میلیون تن در زمینه شمش فولادی ثبت شده بود.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، تولید شمش فولاد در دوره هشت ماهه سال ۹۸ را در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارای رشد چهار درصدی اعلام کرد. تولید شمش فولادی واحدهای منتخب یاد شده در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷ برابر با ۱۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تن بود.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها