فولاد

انجمن جهانی فولاد خبر داد: گزارش های مقدماتی نشان می دهد طی سال۲۰۱۹میلادی، تولید فولاد خام ایران و جهان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب۳۰ درصد و ۳.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۱۹میلادی، ۳۱میلیون و ۹۰۰هزار تن فولاد خام تولید کرد که حاکی از رشد ۳۰.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود.

طی سال ۲۰۱۹ میلادی،۶۶ کشور فولادساز جهان در مجموع یک میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۵۴۸ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (یک میلیارد و ۷۸۶ میلیون و ۷ هزار تن)، ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

طی مدت یاد شده، چین با تولید ۹۹۶ میلیون و ۳۴۲ هزار تن به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خام جهان شناخته شد. پس از آن، هند با تولید ۱۱۱ میلیون و۲۴۶ هزار تن فولاد خام، ژاپن با ۹۹ میلیون و ۲۸۴ هزار تن، امریکا با ۸۷ میلیون و ۹۲۷ هزار تن، روسیه با ۷۱ میلیون و۵۷۰هزار تن و کره جنوبی با ۷۱ میلیون و ۴۲۱ هزار تن بیشترین میزان تولید فولاد خام برترین کشورهای فولادسازسال ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رسیدند.

رشد ۷.۷ درصدی تولید آهن اسفنجی ایران

طی سال ۲۰۱۹ میلادی میزان تولید آهن اسفنجی ایران به ۲۷ میلیون و۷۳۰ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۷.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی است. رقم تولید سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۵ میلیون و ۷۴۵ هزار تن به ثبت رسیده است. ایران بعد از هند (با تولید ۳۶ میلیون و ۸۰۰هزار تن آهن اسفنجی) در رتبه دوم جهان جای گرفت.

همچنین طی سال گذشته میلادی تولید جهانی آهن اسفنجی با رشد ۲.۲ درصدی به ۹۰میلیون و ۶۷ هزار تن رسید. این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۸ میلیون و ۱۴۶ هزار تن اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها