طلای جهانی

موسسه سرمایه گذاری INTL FCStone پیش بینی می کند که قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ به روند صعودی اش ادامه خواهد داد ولی نباید انتظار رشد چشمگیر مانند سال ۲۰۱۹ را داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز ، موسسه INTL FCStone در گزارش سالیانه چشم انداز بازار طلا نوشت: کاهش ارزش دلار آمریکا ، نرخ بهره منفی در اروپا و تشدید تنش های سیاسی می تواند موجب افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ شود.

بر اساس این گزارش Rhona O’Connell رئیس بخش تجزیه و تحلیل بازار در این موسسه سرمایه گذاری گفت: قیمت طلا می تواند در سال ۲۰۲۰ میلادی روند صعودی را ادامه دهد ولی نه مانند سال ۲۰۱۹ . قیمت طلا از اواسط سال گذشته وارد یک روند صعودی سریع شد و محدوده قیمتی آن به طور کامل تغییر کرد.

وی افزود: گرچه اکثر عواملی که موجب افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ شد همچنان در بازار وجود دارد ولی نمی توان انتظار رشد فزاینده قیمت طلا را در سال ۲۰۲۰ داشت. محدوده قیمتی برای هر اونس طلا در سال ۲۰۲۰ بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار خواهد بود. گرچه احتمال افزایش ۱۵ درصدی قیمت طلا وجود دارد ولی رشد فزاینده قیمت این فلز گرانبها در هاله ای از ابهام است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: روند صعودی قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ دست بالاتر را خواهد داشت آن هم به دلیل اینکه بانکهای مرکزی جهان برای متنوع کردن ذخایر ارزی خود و کاهش سهم دلار، همچنان به خرید طلا ادامه خواهند داد.

بخش رسمی یا همان بانکهای مرکزی جهان طی سال ۲۰۱۹ میلادی اقدام به خرید ۵۸۵ تن طلا کرده اند.

به نظر می رسد پایین بودن نرخ بهره همچنان تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا در سال ۲۰۲۰ را حفظ خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا گزینه های محدودی در اختیار دارد و بعید به نظر می رسد نرخ بهره اروپا امسال به بالاتر از صفر بازگردد. این مساله موجب افزایش تمایل بخش خصوصی برای خرید طلا خواهد شد.

تا زمانی که تنش های سیاسی وجود داشته باشد سطح حمایتی ۱۵۵۰ تا ۱۵۰۰ دلاری برای هر اونس طلا حفظ خواهد شد.کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز موجب افزایش رشد اقتصادی در کشورهای نوظهور و احتمالا اروپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها