• ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 37156
بیت کوین

بورس نزدک، دومین بورس بزرگ جهان، مجددا درحال بررسی پشتیبانی از معاملات آتی بیت کوین است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ فارسی؛ آدنا فریدمن، مدیرعامل بورس نزدک، دومین بورس بزرگ جهان، در مصاحبه‌ای با اریک شاتکر در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار داشت: این شرکت در نظر دارد معاملات آتی بیت کوین را با یک شریک تجاری بی‌نام ارائه کند.

فریدمن گفت که معاملات آتی بیت کوین گزینه قابل قبولی است و نزدک با یک شریک تجاری که درحال حاضر ترجیح بر آن است که نامی از آن برده نشود درحال کار بر روی پروژه است.

درحالیکه فریدمن نام شریک تجاری خود را فاش نکرد، تصریح کرد که نزدک اولین مجموعه‌ای است که در مورد زیست‌پذیری معرفی معاملات آتی بیت‌کوین شفاف‌سازی می‌کند. وی همچنین تأکید کرد که نزدک به‌دنبال یک راه حل پایدار است که با رقبای خود متفاوت باشد.

پیش از این و در اواخر سال ۲۰۱۷ شایعاتی مبنی بر همکاری نزدک با کانتور فیتزجرالد برای راه‌اندازی معاملات آتی بیت‌کوین تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ وجود داشت. با این حال، معاملات آتی بورس نزدک احتمالاً به دلیل زمستان رمزنگاری که از ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شده بود، هیچگاه اتفاق نیفتاد.

در همین زمان، بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز با راه‌حل‌های مشابه از جمله بورس کالای شیکاگو (CME) با اولین معاملات آتی بیت‌کوین مبتنی بر پول نقد در دسامبر سال ۲۰۱۷ وارد بازار شدند.

فریدمن در این مصاحبه توضیح داد: ما با صنعت رمزارزها و یک شریک عالی همکاری کرده‌ایم تا ببینیم آیا این کار درستی است یا خیر. و من فکر می‌کنم که ما هنوز در مرحله ارزیابی هستیم. ما درحال هم اندیشی با فعالان صنعت هستیم تا ببینیم آیا این همان چیز منحصر به فردی است که همه میگویند؟ ما درحال حاضر دو آتی بیت کوین داریم

در مسیر تولید یک محصول، مهم است که اول بدانید که آیا مردم قصد استفاده از آن را دارند و آن را متفاوت از روش امروزی در مییابند. نکته دوم این است که ضروری است ما خود را به‌عنوان مبادلات آتی برای این امر قبول داشته باشیم. و ما برای انجام این کار از مجوز NFX استفاده خواهیم کرد، اما باید اطمینان حاصل کنیم که از دیدگاه مدیریت ریسک، ما کاملاً آماده هستیم. و این دو مورد است که ما هنوز روی آنها درحال کار کردن هستیم.

فریدمن در ادامه خاطرنشان کرد که  آنها اطمینان دارند که ارزهای رمزپایه در اقتصاد جهانی نقش آفرین خواهند بود: من می‌گویم دیدگاه ما این است که ارزهای دیجیتال و ارزهای رمزپایه در اقتصاد جهانی نقش خواهند داشت اما سوال این است که آیا ارزهای دیجیتال واقعاً آنقدر بالغ می‌شوند که برای انتقال کالا مورد استفاده قرار گیرند؟ اما درعین حال، من فکر می‌کنم که تقاضای زیادی برای یک قیمت شاخص و توانایی تجارت وجود دارد. فقط مساله این است که آیا ما می‌توانیم ساختاری بسازیم که به اندازه کافی منحصر به فرد بوده و متفاوت از چیزی که قبلاً وجود داشته است، باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها