• ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 37275
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۱۵۸۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که بانک مرکزی چین به منظور حمایت از شرکت های لطمه دیده از شیوع کرونا نقدینگی بیشتری به اقتصاد این کشور تزریق کرده و ارزش دلار نیز تقویت شده است، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم حدود ۴ هفته اخیر امروز شاهد کاهش بود.

مقامات چینی گفته اند از سیاست های مختلف پولی برای بالا نگه داشتن حجم نقدینگی و حمایت از شرکت های آسیب دیده از شیوع کرونا در ووهان که تاکنون بیش از ۳۶۱نفر را به کام مرگ کشانده استفاده خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۱۵۸۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. در جلسه قبل قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش یافته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۰.۱۶ درصد افت داشت و به ۱۵۸۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ویروس کرونا در چین تاکنون ۳۶۱ کشته بر جای گذاشته و اولین مرگ خارج از چین در فیلیپین گزارش شده است. سرمایه گذاران خود را برای افت شدید شاخص ها در بازار بورس چین که قرار است پس از تعطیلات طولانی سال نوی چینی امروز بازگشایی شود آماده کرده اند.

بانک مرکزی چین گفته ۱.۲ تریلیون یوان معادل ۱۷۴ میلیارد دلار نقدینگی به بازارها تزریق می کند. ارزش دلار نیز روز دوشنبه شاهد افزایش بود و موجب گران‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

فعالیت های کارخانه ای چین در ماه ژانویه به پایین ترین رقم خود در طی ۵ ماه گذشته رسیده و گسترش ویروس کرونا ریسک های پیش روی دومین اقتصاد بزرگ جهان را افزایش داده است.

حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۹۰۳.۲۱ تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها