روسیه

طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ارزش ذخایر ارز خارجی و طلای پولی این کشور در ماه ژانویه ۱.۴ درصد معادل تقریبا ۸ میلیارد دلار اضافه شده و به زمان پیش از بحران ۲۰۰۸ رسیده است.

به گزارش «کالاخبر»؛  طبق جدیدترین آمار بانک مرکزی روسیه، ارزش ذخایر ارز خارجی و طلای پولی این کشور در ماه ژانویه ۱.۴ درصد معادل تقریبا هشت میلیارد دلار اضافه شده است.

در پایان ژانویه ۲۰۲۰، ذخایر بین المللی روسیه به زمان پیش از بحران ۲۰۰۸ رسید. طبق گفته بانک مرکزی این کشور، ذخایر روسیه درست قبل از بحران مالی، در سپتامبر ۲۰۰۸ برابر با ۵۶۰ میلیارد دلار بود.

 شش ماه پس از آغاز بحران مالی در ۲۰۰۸ (تا مارس ۲۰۰۹) ذخایر بین المللی روسیه تا ۳۷۶ میلیارد دلار کاهش یافت. پس از آن تا زمستان ۲۰۱۴ رو به افزایش گذاشت و به مقدار ذخایر سال ۲۰۰۹ رسید.

 ذخایر بین المللی روسیه  در اختیار بانک مرکزی این کشور و دولت روسیه قرار دارد و شامل یک ذخیره ارز خارجی، حق برداشت مخصوص، ذخایر صندوق بین‌المللی پول و طلای پولی می‌شود.

 روسیه در بین کشورهای دارنده بزرگترین ذخایر طلا، در رتبه پنجم قرار دارد. تخمین زده می شود ذخایر طلای روسیه در بحبوحه فشار برای دوری از دلار، در ۲۰۱۹ ، ۱۵۹ تن افزایش یافته و به ۲۲۷۰.۵۶  تن رسیده باشد که برابر با ۷۳ میلیون اونس است.

 روسیه در سال های اخیر سهم دلار را در ذخایر بین المللی خود محدود کرده و طلا، یوآن، یورو و سایر ارزها را خریداری کرده است. روسیه در پاسخ به چندین دوره تحریم های اقتصادی واشنگتن، سهم دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در ذخایر خود کاهش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها