نفت

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی تقاضای نفت برای ۲۰۲۰ را کاهش داد و اعلام کرد تقاضای جهانی نفت با شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است و رشد آن به پایین‌ترین سطح از ۲۰۱۱ رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی تقاضای نفت برای ۲۰۲۰ را کاهش داد و اعلام کرد تقاضای جهانی نفت با شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است و رشد آن به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ خواهد رسید.

طبق پیش‌بینی آژانس، تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، تقاضای نفت خام در ۳ ماهه اول امسال ۴۳۵ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. این اولین افت تقاضای نفت در یک دوره ۳ ماهه در بیش از ۱۰ سال اخیر است و بر تقاضای سالانه نفت هم تأثیر خواهد گذاشت.

در این گزارش آمده است: ما پیش‌بینی خود در مورد رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ را از ۸۲۵ هزار بشکه در روز به ۳۶۵ هزار بشکه در روز کاهش دادیم ما این کمترین رشد تقاضا از ۲۰۱۱ تا کنون است.

همچنین در این گزارش آمده است که مصرف کمتر از انتظار نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی باعث شد تا تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ تنها ۸۸۵ هزار بشکه در روز رشد کند.

این پیش‌بینی ناامیدکننده در حالی اعلام می‌شود که شیوع ویروس کرونا در چین و محدودیت‌های ترافیکی وضع شده برای مقابله با آن، تقاضای نفت را به شدت کاهش داده است. بیش از سه چهارم رشد جهانی تقاضای نفت در سال گذشته مربوط به کشور چین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها