جهان

سی ان ان در خصوص شیوع ویروس کرونا و تبعات مخرب اقتصادی آن نوشت: روزهای سخت پایان یافت و انتظار می‌رود ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک کنترل شود. از طرف دیگر اخیراً واحدهای صنعتی و تولیدی در چین هم فعالیت شان را از سر گرفته‌اند و دوباره چرخ تولید در این کشور به حرکت درخواهد آمد. بنابراین، بازارهای مالی هم با امید به رشد در ماه‌های پیش رو، در مسیر افزایش ارزش قرار دارند.

به گزارش «کالاخبر»، به دنبال استعفای وزیر امور مالی و اقتصاد کشور بریتانیا و انتخاب «ریشی سوناک» به‌عنوان وزیر جدید توسط بوریس جانسون، بازارهای مالی در بریتانیا شاهد کاهش ارزش سهام بودند. افت ارزش سهام در این بازارها به دلیل نگرانی بازار از بی‌ثباتی درسیاست های اقتصادی دولت بریتانیا اعلام شده است.

فریبرز مشیریان استاد اقتصاد دانشگاه نیوساوث ولز در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان بی سی گفت: بازارهای مالی زمانی به تغییر کابینه یک دولت عکس‌العمل نشان می‌دهند که نشانه‌هایی از کاهش انعطاف‌پذیری دولت در سیاست گذاری‌های اقتصادی را مشاهده کرده باشند.به نظر می‌رسد در این شرایط بی‌ثباتی در بازارهای مالی بریتانیا در میان‌مدت ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: فرد جدیدی که به‌عنوان وزیر معرفی شده ، تجربه‌ای در بخش دولتی و اجرایی ندارد و این نگرانی وجود دارد که نتواند مسئولیت‌های اجرایی را به درستی انجام دهد

از طرف دیگر ، بریتانیا به دلیل خارج شدن از اتحادیه اروپا و در جریان بودن مذاکراتش با اروپا برای توافق‌های تجاری جدید در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد. بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی نمی‌توانند قراردادهای تحویل کالای بلندمدت منعقد کنند، زیرا در مورد تعرفه‌ها و قوانین تجاری بعد از اتمام مذاکرات بریتانیا و اروپا اطلاعاتی ندارند. این بی‌ثباتی در بازارهای مالی هم نمود پیدا کرده است و باعث افت شاخص‌ها و کاهش ارزش پوند در بازار جهانی شده است.

افت ارزش شاخص‌های مالی در بازار بریتانیا در شرایطی اتفاق افتاد که بازارهای مالی آمریکا رشد را تجربه کرده‌اند. این بازارها که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبعات مخرب اقتصادی آن در هفته‌های اخیر افت کرده بودند، دوباره وارد مسیر رشد شدند.

سی ان ان در این زمینه نوشت: روزهای سخت پایان یافت و انتظار می‌رود ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک کنترل شود. از طرف دیگر اخیراً واحدهای صنعتی و تولیدی در چین هم فعالیت شان را از سر گرفته‌اند و دوباره چرخ تولید در این کشور به حرکت درخواهد آمد. بنابراین، بازارهای مالی هم با امید به رشد در ماه‌های پیش رو، در مسیر افزایش ارزش قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها