مالی

بازار سرمایه ایران اقتباسی از بورس های بین المللی است بنابراین هر چه ابزارها کامل تر باشد عمق بازار بیشتر و پوشش ریسک بهتری صورت می گیرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ محمدعلی شریفی نیا بیان کرد: بازار سرمایه طی معاملات سال جاری تحت تاثیر شاخصه هایی مانند نرخ تورم و دلار با رشد قابل توجهی همراه شد که البته این میزان رشد بی سابقه بود.

وی ادامه داد: برخی صنایع به واسطه صعود شاخص رشد مطلوبی داشتند و بسیاری از سهم های صنایع بزرگ به طور کاملا بنیادی و منطقی افزایش داشتند که به عقیده بنده هنوز هم این روال برای آنها ادامه خواهد داشت.

وی آشنایی بیشتر مردم با بازار سرمایه را یک گام مثبت در جهت توسعه یافتگی عنوان کرد و گفت: سطح کم آشنایی عموم با بازار سرمایه یک معضل بود اما هم اکنون به طور خواسته یا ناخواسته روند مثبت بازار سرمایه موجب شده تا بسیاری از مردم از سوی بانک ها و بازارهایی همچون طلا و مسکن و... راهی بورس شوند، از نظر بنده این موضوع یک گام مثبت در جهت توسعه یافتگی است.

مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه افزود: تدابیر سازمان بورس مبنی بر، نحوه صدور کد بورسی، عرضه های اولیه به موقع در بازار، رونمایی از ابزارهای جدید مانند فروش تعهدی  و .... همگی موجب جذابیت بیشتر بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها و جذب سهامداران جدید شده است.

شریفی نیا با اشاره به چشم انداز سال آینده بازار سرمایه بیان داشت: هر چه بازیگران بازار سرمایه که شامل ناشران یا سهامداران می شوند بیشتر باشد و همچنین ابزارهای جدیدی نیز برای بازار طراحی شود، قطعا جذابیت معاملات بیشتر می شود، به همین ترتیب به نظر می رسد چشم انداز سال آینده ادامه روند صعودی سال جاری است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص ابزارهای جدید اظهار داشت: بازار سرمایه ایران همانند همه بورس های بین المللی است بنابراین هر چه ابزارها کامل تر باشد عمق بازار نیز بیشتر و پوشش ریسک بهتری صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها