• ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
  • کد خبر: 38284
طلا

موسسه سرمایه گذاری Invesco پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در سه ماه دوم امسال به هدف ۱۸۰۰ دلاری دست خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، کریستینا هوپر استراتژیست ارشد سرمایه گذاری موسسه Invesco تاکید کرد: سرمایه گذاران باید به این واقعیت توجه کنند که نرخ بهره به روند نزولی خود ادامه خواهد داد و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا برای حفظ سطح حمایتی ۱۶۵۰ دلاری طی روزهای اخیر تلاش زیادی کرده است. علی رغم فشار فروش در بازارهای بین المللی، هوپر معتقد است که روند صعودی قیمت طلا در سه ماه دوم امسال نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هنوز نگرانی های زیادی درباره ویروس کرونا وجود دارد. سرمایه گذاران به شدت نگران وضعیت اقتصاد جهانی هستند و این مساله تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را افزایش خواهد داد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: ویروس کرونا همچنان سرمایه گذاران را شوکه می کند. هر روز سئوالات جدیدی درباره گسترش این ویروس مطرح می شود و این مساله جذابیت طلا برای سرمایه گذاران را افزایش خواهد داد.

هوپر تاکید کرد: پیش بینی من این است که قیمت هر اونس طلا تا سه ماه دوم امسال به ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید. کاهش بهره اوراق قرضه می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد. پیش بینی من این است که فدرال رزرو آمریکا طی سال جاری نرخ بهره را کاهش خواهد داد و این مساله موجب افت بهره اوراق قرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تبعات منفی ویروس کرونا برای اقتصاد آمریکا، فدرال رزرو چاره ای جز کاهش نرخ بهره طی ماه های آینده نخواهد داشت. این ویروس می تواند تبعات به مراتب منفی تری بر اقتصاد آمریکا در مقایسه با جنگ تجاری داشته باشد.

آمارهای جدید رسمی نشان می دهد شاخص اعتماد در بخش خدمات آمریکا برای نخستین بار در ۶ سال اخیر با کاهش روبرو شده است.

وی در این باره گفت: بخش خدمات سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی آمریکا دارد و فدرال رزرو نمی تواند در برابر افت بخش خدمات هیچ واکنشی نشان ندهد.

هوپر گفت: گرچه طلا هنوز فرصت زیادی برای افزایش قیمت طی ماه های آینده دارد ولی واقعا مشخص نیست که این روند صعودی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. پیش بینی من این است که قیمت طلا تا پایان امسال بالاتر از ۱۶۰۰ دلار خواهد  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها