• ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر: 38433
نفت

نایب رئیس شرکت لوک اویل روسیه گفت: به نظر من کاهش تولید نفت بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز برای متعادل کردن بازار در زمان شوک های ناگهانی مثل انتشار ویروس کرونا کافیست.این مقدار کاهش قیمت نفت را تا ۶۰ دلار در هر بشکه بالا می برد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، لئونید فدان، نایب رئیس شرکت تولید نفت لوک اویل روسیه گفت پیشنهاد اوپک برای کاهش یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت این گروه برای متعادل کردن بازار نفت کافی خواهد بود و قیمت آن را تا ۶۰ دلار در هر بشکه بالا می برد.

فدان در حاشیه مراسم معرفی استراتژی انرژی کم کربن شرکت لوک اویل گفت روسیه احتمالاً با پیشنهاد اوپک برای کاهش بیشتر تولید در بحبوحه شیوع ویروس کرونا موافقت خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و شرکای آن طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس در پنجم و ششم مارس در وین دیدار می کنند تا در مورد اقدامات بعدی برای حمایت از بازار نفت تصمیم‌گیری کنند. شیوع ویروس کرونا به تقاضای نفت آسیب رسانده است.

اوپک در ابتدا خواستار کاهش ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت این گروه شد تا قیمت نفت را افزایش دهد. ائتلاف اوپک در حال حاضر ۱.۷ میلیون بشکه در روز از تولید خود را پایین آورده است و انتظار می رود این قرارداد کاهش تولید پس از پایان مهلت آن در پایان همین ماه، باز هم تمدید شود.

اوپک حالا پیشنهاد کاهش یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت را داده  ولی روسیه هنوز با هیچ کاهش تولید جدیدی موافقت نکرده است.

فدان گفت: ویروس کرونا یک عامل موقتی است که بر قیمت نفت تاثیر می گذارد. ما اجلاس اوپک و متحدانش را در پیش داریم. اقداماتی برای جبران این شرایط اتخاذ خواهد شد که نفت اضافی را از بازار خارج می کند و قیمت نفت را افزایش می‌دهد. «به نظر من کاهش تولید نفت بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز برای متعادل کردن بازار در زمان شوک های ناگهانی مثل انتشار ویروس کرونا کافیست. این مقدار کاهش قیمت نفت را تا ۶۰ دلار در هر بشکه بالا می برد».

شرکت لوک اویل دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه است که روزانه حدود ۱.۸ میلیون بشکه نفت تولید می کند یعنی درست به اندازه نیجریه عضو اوپک. بیشتر نفت این شرکت از روسیه می آید ولی لوک اویل عملیات هایی هم در برخی کشورهای شوروی سابق و همچنین عراق، آفریقا و سایر مناطق دارد.

قیمت نفت خام برنت از اوج ۷۱.۷۵ دلار در هر بشکه در ماه ژانویه  به ۴۸.۴۰ دلار در روز دوشنبه رسید. انتشار ویروس کرونا به تقاضای نفت جهان آسیب رسانده است.

همکاری با اوپک برای بودجه روسیه و روابط آن با رهبران خاورمیانه بسیار اهمیت دارد چون روسیه نقشی مهم در بسیاری از درگیریهای منطقه بازی می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با شرکت‌های نفت این کشور از جمله لوک اویل دیدار و موافقت خود را با همکاری با اوپک اعلام کرده است ولی تأکید کرد قیمت فعلی نفت برای مسکو قابل قبول است و موافقت روسیه با کاهش بیشتر تولید محدود خواهد بود.

فدان که دومین سهامدار بزرگ لوک اویل است به خبرنگاران گفت انتظار دارد روسیه تولید نفت خود را ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز پایین بیاورد.

«ما آماده‌ایم تولید نفت خود را تا هر مقداری که لازم باشد پایین بیاوریم . بهتر است نفت کمتری را با قیمت بالاتری بفروشیم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها