بورس استانبول

بورس استانبول یکی از بورس های بزرگ جنوب شرق اروپاست که در سال ۲۰۱۳ و با ادغام بورس سهام استانبول، بورس طلای استانبول و بورس TurkDex که بورس قراردادهای مشتقه واقع در ازمیر ترکیه بود تشکیل گردید و تحت نام Borsa Istanbul به عنوان شرکتی با ساختار سهامی عام فعالان خود را با پذیرش و معامله انواع محصولات و دارایی های مالی و قراردادهای مشتقه آغاز نمود.

به گزارش اختصاصی "کالاخبر"، در واقع بورس استانبول را می توان بازاری متنوع با انواع محصولات در کلاس دارایی های مختلف مالی و کالایی ارزیابی کرد که به خوبی توانسته ضمن استقلال عملکرد هر یک از بازارها و ابزارهای معاملاتی، توازن و یکپارچگی بازار را به عنوان بازاری مستقل و چند بعدی حفظ و تداوم بخشد. ارتباطات موثر منطقه ایی و بین المللی با بازارهای بورسی بزرگ در دنیا، استفاده از فناوری های معاملاتی شرکت های صاحب نام و در عین حال توسعه فناوری های بومی در بستر تعاملی با تکنولوژی های روز و مشارکت شرکت های دانش بنیان در فرآیند توسعه و تکامل بورس از ویژگی های بورس استانبول است.

یکی از دلایل توفیق بازار بورس استانبول برقراری ارتباط موثر و عضویت در نهادهای بین المللی و تلاش برای ثبت و استقرار نهادهای جهانی بازار سرمایه در استانبول به عنوان مرکز مالی ترکیه و در نگاه وسیع تر منطقه است.

همچنین تلاش و توفیق در اخذ کرسی های بین المللی نظیر ریاست فدراسیون جهانی بورس ها و صدور مجوز فعالیت برای شرکت های بزرگ کارگزاری بین المللی در بورس و ایجاد دفاتر بانک های خارجی و همکاری با نهادهایی همچون بورس فلزات لندن در استقرار انبارهای LME در ترکیه از جمله این تلاش هاست.

بازارها و محصولات

· بازار دارایی های مالی: سهام ، اوراق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری، شاخص سهام، شاخص طلا، شاخص های مدیریت ریسک، قراردادهای شبه اختیار Warrant

· بازار بدهی: بازار متشکل اوراق بهادار با سود ثابت، و معاملات رپو (بازخرید)

· بازار مشتقه: آتی و اختیار تک سهم، آتی و اختیار شاخص، آتی ارز، آتی و اختیار طلا، پلاتین و نقره، مشتقه کالایی

· بازار فیزیکی: فلزات گرانبها و الماس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها