• ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر: 38598
صندوق طلا

آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد میزان ذخایر طلای صندوق های با پشتوانه طلا موسوم به ETF به یک رکورد جدید دست یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز ، شورای جهانی طلا اعلام کرد: میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری ETF طی ماه گذشته یک رکورد جدید ثبت کرده و به بالاترین سطح خود در همه سالها رسیده است.

شورای جهانی طلا افزود: نوسانات بازار و افزایش نگرانی ها نسبت به گسترش ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی جهان، موجب شده تا سرمایه گذاران تمایل بیشتری به طلا پیدا کنند.

آمارهای رسمی نشان می دهد ذخایر طلای این صندوق ها طی ماه گذشته ۸۴.۵ تن افزایش داشته است.

صندوق های سرمایه گذاری آمریکای شمالی با افزایش ۴۲ تن ذخایر طلا به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار روبرو شده اند. صندوق های اروپا با ورود ۳۳ تن طلا به ارزش ۲ میلیارد دلار روبرو شدند و صندوق های آسیا نیز با رشد ۸.۷ تن ذخایر طلا به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار روبرو بودند.

در حالی که بازار سهام بدترین عملکرد خود را از زمان بحران مالی ثبت کرده ، بازار طلا کار خودش را انجام داده است.

طلا امسال بهترین عملکرد را در بین سایر دارایی ها داشته و با رشد ۸ درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران بر این باورند که روند صعودی تقاضای جهانی طلا طی سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت. عوامل متعددی می تواند موجب تقویت تقاضای طلا شود. کاهش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است. ریسک ناشی از کاهش رشد اقتصادی جهان و سیاست های انبساطی بانکهای مرکزی نیز یک عامل موثر و مهم دیگر برای رشد تقاضا و قیمت طلا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها