قیمت تضمینی

هیأت وزیران در جلسه یکشنبه هیأت دولت، با اختصاص مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سال ۱۳۹۸ بابت اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و قیمت تضمینی از سوی بانک مرکزی به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور موافقت کرد. همچنین شرکت مذکور نیز مجاز است، با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، مابه التفاوت طرح قیمت تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت معامله شده در بورس کالا را از محل اعتبارات این تصویب‌نامه پرداخت کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیأت وزیران در جلسه یکشنبه هیأت دولت، به منظور تأمین نقدینگی مورد نیاز جهت انجام تکالیف محوله و پرداخت هزینه‌های تبعی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، با اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این شرکت موافقت کرد. 

بر این اساس، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سال ۱۳۹۸ بابت اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و قیمت تضمینی از سوی بانک مرکزی در اختیار شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور قرار می‌گیرد.

شرکت مذکور نیز مجاز است، با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، مابه التفاوت طرح قیمت تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت معامله شده در بورس کالا را از محل اعتبارات این تصویب‌نامه پرداخت کند.

افزون بر این، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور موظف است: تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی بازپرداخت نماید.

همچنین، بانک مرکزی ضمن هماهنگی با بانک‌های عامل به نحوی اقدام نماید که در پرداخت تسهیلات به شرکت مذکور تسریع به عمل آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها