آتی

در جریان معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان روز کاری ۲۱ فروردین ماه جاری بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۱۰ هزار و ۶۳۴ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریالی منعقد شد.

به گزارش «کالاخبر»، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۹ هزار کد معاملاتی اقدام به انعقاد تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۸۵ قرارداد آتی کردند.

از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۴۹ هزار قرارداد آتی زعفران نگین در دو سررسید اردیبهشت و تیر ۹۹ منعقد شد که ارزش ۱۰ هزار و ۴۱ میلیارد ریالی را رقم زد. به این ترتیب، دو سررسید مذکور به ترتیب ۹۸ و ۹۴ درصد از حجم و ارزش کل معاملات سال جاری را به خود اختصاص دادند.

در دو سررسید مشابه قراردادهای آتی زعفران پوشال معمولی بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ قرارداد منعقد گردید که ارزش بیش از ۱۲۹ میلیارد ریالی را در پی داشت.

معامله گران در سه سررسید معاملاتی پسته نیز تعداد ۵۲۳۴ قرارداد آتی را منعقد کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۴۶۰ میلیارد ریالی رسید. در این قراردادها سه سررسید فروردین، خرداد و مرداد ۹۹ فعال است.

در پایان این گزارش می افزاید، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۳ قرارداد آتی زیره سبز نیز در حالی منعقد شد که ارزش آن رقمی بیش از سه میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال رقم خورد.

سودابه کیوان فر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها