بانک جهانی

بانک جهانی در گزارش جدید خود هشدار داد که پاندمی کویید ۱۹ اقتصادهای جنوب آسیا را که زمانی بالاترین رشد در جهان را داشتند به کُندترین وضعیت خود در چندین دهه اخیر خواهد رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی،بانک جهانی در گزارش متمرکز خود در مورد اقتصادهای جنوب آسیا نوشت: گسترش سریع شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی آن‌قدر بی‌سابقه‌اند که پیش‌بینی دقیق دشوار شده است. در این گزارش برای اولین بار یک بازه پیش‌بینی شده است، در حالی که قبلاً پیش‌بینی‌های نقطه‌ای انجام می‌شد.

انتظار می‌رود در تمام ۸ کشور این منطقه شاهد کُند شدن رشد اقتصادی باشیم. در حالی که در پیش‌بینی قبلی رشد اقتصادی امسال این منطقه ۶.۳ درصد اعلام شده بود، در این گزارش جدید رشد اقتصادی این منطقه به شدت کاهش داده شده که بین ۱.۸ درصد تا ۲.۸ درصد خواهد بود.

حتی سطح بالای این پیش‌بینی جدید ۳ درصد از متوسط رشد این منطقه از سال ۱۹۸۰ تاکنون پایین‌تر است. در این گزارش آمده است: اقتصاد آسیای جنوبی با طوفانی از تاثیرات منفی گوناگون روبرو شده است. توریسم متوقف شده است. زنجیره تولید مختل شده، تقاضا برای پوشاک کاهش یافته و حال‌ و هوای مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بدتر شده است.

طبق این گزارش اقتصاد هند کمترین آسیب را در بین کشورهای آسیای جنوبی خواهد دید، د رحالی که نپال، بوتان و بنگلادش با افت شدیدی در رشد اقتصادی خود روبرو خواهند شد. در این میان مالدیو بیشترین آسیب را خواهد دید و احتمالاً اقتصاد این کشور امسال ۱۳ درصد آب خواهد رفت. افغانستان، پاکستان و سریلانکا هم احتمالاً امسال به رکود اقتصادی فرو خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها