معدن

طبق اعلام معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، در سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به بخش معدن و صنایع معدنی تعلق داشت. ضمن اینکه تصمیم داریم در سال جدید نیز همین مسیر را ادامه دهیم، درصد ذخایر معدنی کشور، میزان استخراج و تولیدات صنایع معدنی را افزیش دهیم.

به گزارش «کالاخبر»؛داریوش اسماعیلی در جلسه معاون اول رئیس‌جمهوری با وزیر و معاونین وزارت صمت که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه استخراج معادن به رقم ۴۱۰ میلیون تن مواد معدنی در سال ۱۳۹۸ رسیدیم و هم‌اکنون ذخایر ثبت شده معدنی ما ۵۰ میلیارد تن است. در سال جدید نیز همین مسیر را ادامه خواهیم داد و علاوه‌ بر این، در سال «جهش تولید» ۲۰ تا ۲۵ درصد ذخایر معدنی کشور، ۳۰ درصد میزان استخراج و ۲۵ درصد تولیدات صنایع معدنی افزایش خواهد یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۴ معدن در کشور داریم، افزود: بیش از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال در کشور وجود دارد و حدود ۱۴۲ هزار اشتغال مستقیم در معادن ایجاد شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط از جمله برنامه‌های سال ۱۳۹۸ بوده است، امسال نیز تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴۶ معدن را احیا کردیم و امسال هدف‌گذاری کردیم تا بیش از یک‌هزار معدن دیگر را نیز فعال کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: یک هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان حقوق وصولی معادن در سال گذشته بوده است و همچنین در سال گذشته توانستیم ۳۲۱ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی را وارد کشور کنیم.

وی با اعلام اینکه تولید در بیشتر حوزه‌های صنایع معدنی مثبت بوده است، گفت: در حوزه آهن اسفنجی ۲۳ واحد فعال و در حوزه مقاطع فولادی ۱۴۸ واحد تولیدی فعال داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۹ فقره پهنه واگذار شد، اضافه کرد: همچنین ۹۱۷ منطقه امیدبخش شناسایی شده که ۴۰۰ منطقه در دست مزایده است یا مزایده آن‌ها برگزار شده و ۵۱۷ فقره دیگر فعلا در اختیار مدیران پهنه قرار دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در سال گذشته، ۲۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشته است، گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ معدن مورد بازرسی قرار گرفت و به ویژه در حوزه ایمنی معادن، ۸۰۰ معدن مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

وی در خصوص برنامه‌های سال ۱۳۹۹ نیز خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ می‌خواهیم ۲۰ تا ۲۵ درصد به ذخایر معدنی کشور، ۳۰ درصد به میزان استخراج و ۲۵ درصد به تولیدات صنایع معدنی اضافه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها