فولاد

جداول آماری صادرات فولاد در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال گذشته ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تن شمش به بازارهای هدف خارج از کشور انتقال یافت که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۲۶ درصدی داشت.

به گزارش «کالاخبر»،داده های انجمن تولیدکنندگان فولاد حاکی است، مجموع صادرات شمش فولادی در سال ۹۷ رقم پنج میلیون و ۴۹۳ هزار تن بود.همچنین در بخش صادرات شمش، سهم بیلت و بلوم پارسال چهار میلیون و ۸۳۶ هزار تن بود که نسبت به سال ماقبل ۲۴ درصد افزایش یافت.

علاوه براین در زمینه اسلب با رقم دو میلیون و ۷۲ هزار تن صادرات در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۳۱ درصدی تحقق یافت.میزان صادرات بلوم و بیلت در سال ۹۷ به رقم سه میلیون و ۹۰۸ هزار تن رسیده بود و در زمینه اسلب هم یک میلیون و ۵۸۵ هزار تن ثبت شد.

رشد ۱۶ درصدی صادرات تولیدات فولادی

بررسی جداول مربوطه گویای آن است که در سال ۹۸ به میزان سه میلیون و ۴۵۵ هزار تن تولیدات فولادی صادر شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۶ درصدی دارد.میزان صدور تولیدات فولادی در سال ۹۷ رقم دومیلیون و ۹۸۷ هزار تن را نشان می دهد.

صدور تولیدات در بخش مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر موارد) بالغ بر دو میلیون و ۶۵۰ هزار تن بود با رشد ۲۶ درصدی نسبت به ۹۷ که دو میلیون و ۱۱۰ هزار تن صادر شد و مقاطع تخت(ورق گرم، سرد، پوششدار) هم به میزان ۸۰۵ هزار تن صادر شد و در مقایسه با سال ۹۷ که ۸۷۷ هزار تن بود، کاهش هشت درصدی را ثبت کرد.

تداوم روند نزولی واردات فولاد

آمار مورد بررسی جداول یاد شده، حاکی است: سال گذشته پنج هزار تن شمش فولادی وارد کشور شد و در مقایسه با سال ۹۷ که ۲۸ هزار تن بود، ۸۲ درصد کاهش یافت.علاوه براین تولیدات فولادی وارداتی در سال ۹۸ با افت ۴۲ درصدی نسبت به ۹۷ به رقم ۵۹۸ هزار تن رسید، درحالی که سال ۹۷ به میزان یک میلیون و ۲۶ هزار تن واردات ثبت شد.

همچنین مقاطع طویل و تخت فولادی در سال گذشته نسبت به ۹۷ به ترتیب ۳۲ و ۴۳ درصد کاهش واردات داشتند. انتظار می رود در افق ۱۴۰۴ سهم صادرات فولادی کشور به میزان ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن برسد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها