• ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر: 39987
نفت

وزیر نفت الجزایر و رئیس فعلی اوپک گفت قیمت نفت با اجرای قرارداد کاهش تولید و برداشته شدن تدریجی محدودیت ها در سراسر جهان در نیمه دوم ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۴۰ دلار در هر بشکه می رسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، محمد ارکب وزیر نفت الجزایر و رئیس فعلی اوپک گفت قیمت نفت با اجرای قرارداد کاهش تولید و برداشته شدن تدریجی محدودیت ها در سراسر جهان در نیمه دوم ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۴۰ دلار در هر بشکه می رسد.

وی گفت اقتصاد جهان برای مدت طولانی در رکود باقی نمی ماند. کاهش ۹.۷ میلیون بشکه در روز از تولید اوپک و متحدانش در ماه‌های مه و ژوئن، قیمت نفت را در نیمه دوم سال جاری میلادی بالا میبرد.

به گفته وزیر نفت الجزایر، در چین که نقطه آغاز شیوع ویروس کرونا است و محدودیت های ناشی از شیوع این ویروس هم قبل از بقیه کشورها در آن برداشته شده، بازگشت به شرایط عادی در بخش حمل و نقل، تقاضای جهانی را بالا می برد.

تنها چند روز قبل از اجرایی شدن قرارداد تاریخی کاهش تولید اوپک و متحدانش، قیمت نفت دوباره کاهش یافت. این بار دلیل کاهش قیمت ، کمبود منابع ذخیره این محصول بود که تأثیری بیشتر از کاهش تولید نفت اوپک پلاس و برداشته شدن تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا داشت.

قیمت شاخص نفت برنت در روز دوشنبه با ۵ درصد کاهش به ۲۰ دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با بیش از ۲۰ درصد کاهش قیمت، کمتر از ۱۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

کویت، چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک هفته گذشته اعلام کرد کاهش تولید خود را قبل از ماه مه آغاز کرده است. عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده اوپک و بزرگترین صادر کننده نفت دنیا هم زودتر از موعد تولید خود را پایین آورده است.سایر کشورها از جمله نیجریه و روسیه عجله‌ای برای کاهش تولید قبل از موعد ندارند.

علی رغم تعهد تولید کنندگان عضو اوپک و متحدانش برای کاهش تولید و بازگشایی اقتصاد ها و برداشته شدن محدودیت ها، شرکت کنندگان بازار نفت همچنان بر تهدید  پر شدن ذخایر جهانی تمرکز دارند تا تاثیر کاهش تولید و برداشته شدن محدودیت ها در سه ماه آینده.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها