• ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 40080
طلا

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا افزایش یافت اما همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی خود در یک ماه و نیم اخیر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با حدود ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۶۸۹ دلار و ۱۴ سنت رسید و بخشی از ضرر حدود دو درصدی روز پنج شنبه را جبران کرد.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد رشد، به ۱۶۹۵ دلار رسید.

طلا در آوریل بیش از هفت درصد رشد قیمت داشت و در ۱۴ آوریل به رکورد ۱۷۴۶ دلار و ۵۰ سنت صعود کرد که بالاترین حد در بیش از هفت سال اخیر بود.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، عامل اصلی افزایش قیمت طلا، وضعیت نامطلوب بازار کار در آمریکاست که نشان می‌دهد حمایت پولی و مالی در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد و این موضوع به نفع طلا خواهد بود.

میلیون‌ها آمریکایی بیشتری در یک هفته گذشته متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند و از ۲۱ مارس تاکنون، جمعیت متقاضیان به ۳۰.۳ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

این آمار نامطلوب در حالی منتشر شده که دولت و بانک مرکزی آمریکا با اقدامات محرک مالی گسترده به مقابله با تبعات اقتصادی پاندمی ویروس کرونا پرداخته‌اند. بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد نرخ‌های بهره را نزدیک صفر نگه خواهد داشت و قول داد برنامه‌های اضطراری خود را برای کمک به اقتصاد آسیب‌دیده از شیوع کرونا گسترش دهد.

طلا در فضای نرخ‌های بهره اندک که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را کاهش می‌دهد، به عنوان دارایی امن تقاضای خرید بیش‌تری پیدا می‌کند. با این حال طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون تحت تاثیر طرح‌های دولت‌ها برای تسهیل محدودیت‌های قرنطینه، حدود ۲.۲ درصد کاهش داشته که بزرگ‌ترین کاهش از اواسط مارس به این طرف است.

بر اساس گزارش رویترز، نیمی از ایالت‌های آمریکا در حال پیشبرد استراتژی‌های خود برای کاهش محدودیت فعالیت رستوران‌ها، خرده فروشی‌ها و سایر کسب و کارها هستند تا تجارت فلج شده از شیوع کرونا را بهبود ببخشند.

به گفته تحلیلگران، انتظارات برای کاهش محدودیت‌ها و خوش‌بینی پیرامون تولید دارویی برای درمان بیماری کووید ۱۹ قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۹۵۸ دلار و ۹۰ سنت معامله شد و در مسیر ثبت پنجمین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۶۹ دلار و ۶۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۴ دلار و ۹۸ سنت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها