• ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
  • کد خبر: 40099
بورس

شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا مجددا ریزش کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آسوشیتد پرس، در شرایطی که ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و شمار مبتلایان و قربانیان در جهان کماکان رو به افزایش است، تلاش‌ها برای یافتن واکسن کرونا بیش از پیش شدت گرفته است. دانشگاه آکسفورد از موفقیت‌آمیز بودن نتایج آزمایش واکسن خود روی میمون‌ها خبر داده و تولید دوز بالای دارویی که در بیمارستان شهر شیکاگو موجب بهبودی شمار بالایی از بیماران در مراحل نهایی قرار دارد.  

از سوی دیگر انتشار صورت سود و زیان شرکت های بزرگ بورسی در سه ماهه نخست سال نشان داد که بسیاری از این شرکت ها به دلیل کاهش شدید تقاضای مصرفی پس از شیوع کرونا با کاهش محسوس در درآمد خود مواجه شده اند. هم چنین غول های نفتی نیز با سقوط قیمت نفت با بحران مالی کم سابقه ای روبرو شده اند.  

در آسیا پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی کشورها برای نخستین بار در طول ۶۰ سال اخیر وارد محدوده منفی شود. در کره جنوبی نیز پس از آن که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به مارس به منفی ۱.۴ درصد رسید، مون جا این، رییس جمهور کره جنوبی از لزوم مواجهه با بدتر شدن پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر روی اقتصاد سخن گفته است.

دیوید لیون، تحلیل گر بازارهای مالی در بانک " جی پی مورگان" گفت: شاخصها وضعیت بهتری در مقایسه با ماه قبل دارند و دلیل آن نیز امیدوارتر بودن معامله گران نسبت به بازگشت سریع شرایط به حالت قبل است، با این حال احتمالا شاهد یک روند بازیابی طولانی و آهسته خواهیم بود.

میشل هیوسون، کارشناس ارشد بازار در موسسه "سی ام سی کپیتال مارکتس" گفت: به نسبت هفته های قبل فضای روانی معاملات خیلی بهتر شده است و شاهدیم که روند صعودی شیوع بیماری در آسیا، اروپا و آمریکا کند و حتی در برخی از مناطق متوقف شده است. اکنون می توان امیدوار بود که با حمایت های بیشتر بانک های مرکزی، شاخص ها کم کم شروع به ایستادن کنند.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۵۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۷۲۳.۶۹ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۲.۸۱ درصد ریزش تا سطح ۲۸۳۰.۷۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با افت ۳.۲ درصدی در سطح ۸۶۰۴.۹۵ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۲.۳۴ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۶۳.۰۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با عقب گرد ۲.۲۲ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۰ هزار و ۸۶۱.۶۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۲.۱۲ درصدی در سطح ۴۵۷۲.۱۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۸۹ درصد پایین رفت و به ۶۹۲۲.۳۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بهتری داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۲.۸۴ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۶۱۹.۳۵  واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۲۸ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۶۴۳.۵۹ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۱.۱۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۱۲.۵۸  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۲.۳۹ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۵۲۴۵.۹۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها