• ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر: 40159
نفت

روسیه در ماه آوریل و پیش از اجرایی شدن قرارداد کاهش تولید، ۱۱.۳۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بالاترین میانگین ماهانه تولید از ژانویه ۲۰۱۹ بوده است.

 به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، روسیه در ماه آوریل قبل از اجرایی شدن قرارداد کاهش تولید، ۴۶.۴۵ میلیون تن معادل ۱۱.۳۵ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی تولید کرد. این کشور در ماه مارس ۱۱.۲۹ میلیون بشکه در روز تولید کرده بود.

اطلاعات وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در ماه آوریل بالاترین میانگین ماهانه تولید از ژانویه ۲۰۱۹ بوده است یعنی زمانی که روسیه ۱۱.۳۸ میلیون بشکه در روز تولید کرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان متحد آن طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس ماه گذشته توافق کردند جمعاً تولید خود را حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ درصد عرضه جهانی نفت در ماه های مه و ژوئن پایین بیاورند تا بدین ترتیب با آسیب های اقتصادی همه گیری ویروس کرونا مقابله کنند.

آمریکا، نروژ، کانادا و برزیل هم احتمالاً تولید خود را پایین می آورند تا مقدار کل کاهش تولید به ۲۰ میلیون بشکه در روز معادل ۲۰ درصد عرضه جهانی نفت برسد. ولی بحران همه گیری ویروس کرونا تقاضای جهانی نفت را ۳۰ درصد کاهش داده که باعث سقوط قیمت آن شده است.

انتظار می رود روسیه تولید نفت خود را در ماه های مه و ژوئن ۲.۵ میلیون بشکه در روز نسبت به سطح مبنای ۱۱ میلیون بشکه کاهش دهد.این رقم شامل تولید میعانات گازی و نفت سبک نمی شود. وزارت انرژی روسیه به طور جداگانه تولید میعانات گازی را اعلام نکرده است.

روسیه قول داده کاملا به تعهد خود نسبت به قرارداد کاهش تولید پایبند بماند و تولید خود را تا بین ۴۸۰ و ۵۰۰ میلیون تن معادل ۹.۶ تا ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

تولید گاز طبیعی روسیه در ماه آوریل به ۵۵.۱۴ میلیارد متر مکعب رسید که ۱۴.۳ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته کاهش داشت.

وزارت انرژی روسیه همچنین اعلام کرد صادرات نفت این کشور ۲.۲ درصد به صورت سالانه افزایش یافته و به ۸۳.۷۹ میلیون تن در سه ماهه اول سال جاری میلادی رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها