• ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
  • کد خبر: 40794
دلار

دلار کماکان به صعود در برابر دیگر ارزهای جهانی ادامه می‌دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۸۰ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۹ دلار اعلام شد.  

داده‌های جدید منتشر شده از منطقه یورو نشان می دهد که کشورهای اروپایی با حادترین بحران اقتصادی یک دهه اخیر خود مواجه شده اند. طبق اعلام مرکز آمار اروپا، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه پایانی سال قبل ۳.۸ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد کمتر شده است. از سوی دیگر میزان تجارت خارجی کشورهای عضو منطقه یورو در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۱۲.۱ درصدی مواجه شده و به ۱۵۳.۳ میلیارد یورو رسیده است.

در انگلیس نیز وضعیت چندان بهتر نیست و بانک مرکزی انگلیس در گزارشی هشدار داده است رشد اقتصادی این کشور به کمترین سطح خود از زمان جنگ جانشینی اسپانیا در قرن هجدهم خواهد رسید. با این حال باقی ماندن نرخ بیکاری در یکی از کمترین سطوح نیم قرن اخیر، امیدها به بازگشت سریع تر اقتصاد انگلیس به محدوده رشد مثبت را تقویت کرده است.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با افت ۰.۲۶ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۱۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۴ درصد پایین رفت و با عقب رفتن از کانال ۱.۰۹ به ۱.۰۸۹ دلار رسید.

کیث تمپرتون - تحلیلگر بازار سرمایه در موسسه تاویرا سکیوریتیز - گفت: بازارها بین اخبار سیاست‌های محرک پولی، آمار جدید مبتلایان به کرونا و داده‌های بد اقتصادی گیر کرده‌اند و فکر می‌کنم این وضعیت فعلا ادامه خواهد داشت.  

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۷.۶۴۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۱۳۰ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها