• ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
  • کد خبر: 40938
نفت

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای در پایان معاملات دیروز با ۴ سنت افزایش به ۳۵ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال امیدواری ها به از بین نرفتن توافق تجاری میان آمریکا و چین و همزمان با کاهش تولید نفت، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی روز جمعه شاهد افزایش بود و نفت خام آمریکا در ماه می رشد بی سابقه ای را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۷۸ سنت معادل ۵.۳ درصد رشد به ۳۵ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای در پایان معاملات دیروز با ۴ سنت افزایش به ۳۵ دلار و ۳۳ سنت رسید. اما قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اوت با رشدی یک دلار و ۸۱ سنتی یعنی حدودا ۵ درصدی به ۳۷ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به دلیل کاهش جهانی تولید نفت و انتظار رشد تقاضا همزمان با بازگشایی اقتصادی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد رشد ماهانه قابل توجهی بود.

قیمت نفت خام آمریکا پس از رسیدن به قیمت های منفی در ماه گذشته، در ماه می رشد بی سابقه ۸۸ درصدی را به ثبت رساند. قیمت نفت برنت هم در این ماه شاهد رشد حدودا ۴۰ درصدی بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته دولتش در واکنش به اقدام چین مبنی بر تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، شروع به لغو امتیازات ویژه تجاری در قبال این منطقه خواهد کرد. اما ترامپ نگفت که فاز نخست توافق تجاری میان دو کشور به خطر افتاده است. این موضوع سبب شد تا تجاری که نگران از هم پاشیدن توافق تجاری و آسیب دیدن بیشتر مصرف نفت بودند تا حدودی آسوده خاطر شوند.

جان کیلداف تحلیلگر بازار نفت در موسسه اگین کپیتال گفت: «قبل از آغاز کنفرانس خبری ترامپ نگرانی های زیادی وجود داشت بنابراین به نظر می رسد که بدترین سناریوی ممکن اتفاق نیافتاده است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها