آهن اسفنجی

فولاد سازان در دوماهه امسال پنج میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۳۳ تن آهن اسفنجی تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد عملکرد داشتند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، جداول آماری شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو نشان می‌دهد، از مجموع عملکرد تولید آهن اسفنجی شرکت‌های مزبور در دوره دو ماهه امسال، ۵۲.۷ درصد سهم اردیبهشت ماه است.

آمار عملکرد ۱۶ شرکت فولادی  (مبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، خوزستان، خراسان، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی ریز، آهن وفولاد ارفع، گل گهر، چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت) گویای تولید دو میلیون و ۹۲۷ هزار و ۳۰۷ تن آهن اسفنجی در اردیبهشت ماه امسال است که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد رشد دارد.

بیشترین میزان تولید آهن اسفنجی در دوره این گزارش مربوط به فولاد مبارکه با رقم یک میلیون و ۴۲۸ هزار تن و بالاترین افزایش بازدهی در دوماهه امسال مربوط به فولاد بافت با رقم ۳۱۵ درصد است.

علاوه بر این در اردیبهشت ماه نیز فولاد مبارکه با ۷۱۶ هزار و ۵۰۰ تن بیشترین تولید آهن اسفنجی را در بین واحد های مورد بررسی داشت و فولاد میانه با رشد ۱۴۷ درصدی رتبه برتر را در این زمینه کسب کرد.

تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو در فروردین ماه دو میلیون و ۵۴۰ هزار و ۶۷۷ تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی داشت.

تولید ۷.۱ میلیون تن گندله سنگ آهن 

همچنین مجموع تولید گندله سنگ آهن در بین واحد های مورد بررسی در دوره این گزارش برابر با هفت میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۷۴ تن شد که نسبت به دو ماهه نخست ۹۸ کاهش یک درصدی دارد.

بیشترین تولید گندله سنگ آهن در این بررسی مربوط به فولاد مبارکه با رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۵۱ تن ثبت شد و فولاد خراسان هم در دو ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱۵ درصدی را ثبت کرد. 

واحدهای مزبور در اردیبهشت ماه امسال سه میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۹۶ تن تولید گندله سنگ آهن داشتند که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۸ افزایش دو درصدی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها