مس

با وجود تعطیلی کلی در شیلی جهت توقف شیوع کرونا ویروس، تولید مس معدنی در بزرگ‌ترین معادن این کشور در ماه آوریل افزایش داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین؛ کمیسیون مس شیلی Cochilco اعلام کرد که شرکت معدنی دولتی کودلکو بزرگ‌ترین تولیدکننده مس دنیا در ماه آوریل حدود ۱۳۳ هزار و ۳۰۰ تن مس معدنی تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲.۸ درصدی داشت.

تولید این شرکت در ۴ ماه نخست سال جاری نیز ۳.۸ درصد افزایش داشت. این در حالی است که معدن اسکوندیدا شرکت بی‌اچ‌پی بزرگ‌ترین معدن جهان در همان ماه حدود ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تن تولید داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد افزایش داشت؛ همچنین تولید این معدن از ابتدای سال حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

اما معدن کولاهواسی که سرمایه‌گذاری مشترک آنگلو امریکن و گلنکور است، حدود ۵۴ هزار و ۱۰۰ تن مس تولید داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵.۸ رشد داشت و در سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۲۲.۶ درصد افزایش داشت.

در ماه آوریل کل تولید مس معدنی شیلی با افزایش ۲.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۷۰ هزار و ۶۰۰ تن رسید و تولید سالانه نیز تا به حال به ۱.۸۷ میلیون تن رسیده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته، رشد ۳.۸ درصدی داشته است.

این کشور با وجود شیوع کروناویروس، به طور کلی ظرفیت عملیاتی خود را حفظ کرده است؛ با این حال، افت تقاضا و قیمت جهانی مس در چین کانون شیوع کروناویروس، باعث کاهش ارزش صادرات شیلی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها