• ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر: 41763
بورس

تمامی شاخص های مهم بورس های جهان در معاملات امروز صعودی بودند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، تنش‌ها بین چین و آمریکا کماکان رو به افزایش است. دولت آمریکا اعلام کرد با درخواست طرف چینی برای افزایش مجوز پروازهای مسافری به آمریکا مخالفت کرده است. در حال حاضر چین تنها می‌تواند هر هفته یک پرواز مسافری به خاک آمریکا داشته باشد. از طرف دیگر ترامپ لایحه تحریم شماری از مقامات چینی را به بهانه نقض حقوق بشر مسلمانان اویغور امضا کرد.

علاوه بر آمریکا برخی دیگر از متحدان این کشور نیز در حال اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه تری در قبال چین هستند. دولت انگلیس اعلام کرد قوانین سرمایه گذاری خارجی را با هدف مقابله با آنچه "خرید سهام شرکت های فعال در حوزه های امنیتی و حساس توسط اتباع خارجی" خوانده است، تغییر می دهد که به عقیده کارشناسان اصلی ترین هدف این قانون چین خواهد بود. پیشتر نیز استرالیا و کانادا از اعمال محدودیت‌های مشابه خبر داده بودند که سرمایه گذاران چینی را بیش از سایرین تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو باعث تشدید نگرانی‌ها از طولانی‌تر شدن روند احیای رشد اقتصادی شده است: اریک روزنگرین، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در بوستون گفت: با توجه به کاهش نیافتن محسوس سرعت رشد شیوع ویروس، احتمالا مجبور به تعطیلی بیشتر کسب و کارها خواهیم بود. کاهش مصارف خانوارها و سرمایه‌گذاری‌ها نیز بیش از آن بوده است که ظرف مدت کوتاهی جبران شود.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۶ هزار و ۱۵۶.۱۰ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۳ درصد افزایش تا سطح ۳۱۳۱.۲۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۷۴ درصد افزایش در سطح ۱۰ هزار و ۱۳۱.۳۷ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

مساله برگزیت کماکان در صدر توجه معامله‌گران اروپایی قرار دارد. کابینه انگلیس اعلام کرده است قصدی برای تمدید دوران گذار فعلی ندارد و مصمم است هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی بر سر شکل روابط آینده خود با اتحادیه اروپا برسد. هم چنین گاردین گزارش کرده است بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است گفت‌وگویی ویدیوئی با سران برخی از کشورهای اروپایی برای شکستن بن بست مذاکرات برگزیت داشته باشد.

با وجود بازگشایی داخلی مرزهای اتحادیه اروپا، خبرهایی از احتمال تصمیم اتحادیه اروپا به ممنوعیت ورود گردشگران آمریکایی به مرزهای اروپایی وجود دارد. تنش های اخیر بین اروپا و آمریکا که بیشتر به لایحه جنجالی مالیات بر درآمد دیجیتال کشورهای اروپایی مربوط است باعث شده تا دونالد ترامپ در اقدامی برای نشان دادن اعتراضش دستور کاهش شمار نظامیان آمریکایی در آلمان را صادر کند

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۳۲۰.۱۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۲.۱۳ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۵۲۳.۷۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۱.۳۹ درصدی در سطح ۵۰۱۷.۶۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۲۶ درصد بالا رفت و به ۷۴۳۸.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۱ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۵۷۴.۱۵ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۰۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۹۲۱.۲۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۱۷  درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۱۲۸.۷۶  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۲ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۹۷۳.۴۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها