• ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
  • کد خبر: 41992
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۳۴ سنت معادل ۰.۷۹ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا این نگرانی را تقویت کرده که رشد تقاضا برای انرژی ممکن است متوقف شود، قیمت نفت روز جمعه به زیر ۴۳ دلار رسید هرچند به دلیل کاهش عرضه و نشانه هایی از ترمیم اقتصادی رشد هفتگی را به ثبت رساند.

روز پنجشنبه تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به بیش از ۵۵ هزار نفر رسید. افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا بدان معناست که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا که در ماه ژوئن جهش داشت ممکن است مجددا با کاهش مواجه شود.

لوئیس دیکسون تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «اگر این روند ادامه یابد، تقاضا برای نفت در منطقه در معرض ریسک قرار می گیرد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۳۴ سنت معادل ۰.۷۹ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت نفت در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۸۱ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۳۲ سنت رسید. به دلیل تعطیلات روز استقلال، حجم معاملات در بازار آمریکا پایین بود.

استفن برنوک تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «این ریسک وجود دارد که رشد اخیر تعداد موارد ابتلای جدید به کرونا ترمیم شکننده اقتصاد آمریکا را خنثی کند.»

قیمت هر دو شاخص نفتی روز پنجشنبه تحت تاثیر آمارهای قوی از بازار کار آمریکا و افت ذخایر نفت خام این کشور شاهد رشد بیش از ۲ درصدی بود. نفت برنت در این هفته شاهد رشد ۴ درصدی بود.

پدیدار شدن نشانه هایی از ترمیم اقتصادی و افت عرضه نفت پس از کاهش تاریخی تولید توسط کشورهای گروه اوپک پلاس به نفت برنت کمک کرده تا نسبت به رقم زیر ۱۶ دلار ثبت شده در ماه آوریل بیش از دو برابر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها