طلا

در شرایطی که بازارهای سهام جهانی وارد مرحله ای نامشخص و مبهم شده اند،‌ کلاس دارایی دیگری چشم سرمایه گذاران را به سوی خود جذب کرده است.

به گزارش « کالا خبر» به نقل از سی ان بی سی،‌ اوایل ماه جاری، طلا از نقطه عطف خود از سال ۲۰۱۱ به بعد، عبور کرده و به قیمتی بیش از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله شد. در حال حاضر و با توجه به عدم اطمینانی که کرونا ویروس در بازارهای اقتصادی ایجاد کرده، برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که طلا احتمالا روند صعودی خود را ادامه داده و به رکوردهای قیمتی بالاتر برسد. همین مساله باعث شده برخی از مردم این سوال را بپرسند که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این فلز هست یا خیر. برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ چند تن از کارشناسان رفته ایم.

چرا طلا صعود می‌کند؟

فلز زرد امسال حدود ۱۹ درصد رشد قیمت داشته است. نرخ بهره پایین و بسته محرک بانک مرکزی(آمریکا) باعث افزایش شتاب این صعود طلایی شده است. طلا به طور معمول دارای ویژگی «پناهگاه امن» برای دارایی ها در زمان های عدم اطمینان اقتصادی می باشد چرا که نسبت به سایر انواع سرمایه گذاری، درصد ضرر کمتری دارد. بعلاوه اینکه ، این فلز رابطه ای معکوس با دلار آمریکا دارد ـ بدین معنا که هنگامی که نرخ دلار کم می شود، طلا بالا می رود.

کارشناسان معتقدند طلا از دو سو ، پله های صعود را طی می کند که یکی از آنها عدم قطعیت اقتصادی است. در حالی که این شرایط در بازار حکمفرماست و قیمت های بالاتری را به فلز زرد پیشنهاد می کند، بازار سهام نیز توانسته عملکرد واقعا  خوبی از خود نشان دهد.

قیمت‌ها بالا و بالاتر می‌رود

هنگامی که همه گیری کرونا از اواخر مارس گسترش یافت طلا نیز دچار رکود فروش شد چرا که سرمایه گذاران شدیدا بدنبال کسب پول نقد بودند. از آن زمان تاکنون، خریداران دوباره به سوی طلا بازگشته و آن را یک نگهبان قوی برای پول خود می دانند. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که طلا نوسانات صعودی بیشتری را تجربه کند. آنها می گویند جای تعجب نیست که طلا حتی از قیمت تعیین شده در سال ۲۰۱۱ نیز بالاتر رود و حدود ۱۹۰۰ دلار در هر اونس را لمس کند.

اکنون زمان خرید است؟

این چشم انداز صعودی نشان می دهد که طلا بازده بالقوه بالایی در آینده دارد. با این حال با وجود قیمت های بالا در چند سال، هزینه های ورود به این عرصه و خرید و نگهداری این فلز نیز قابل توجه است. به همین دلیل این سؤال را ایجاد می شود که چه زمانی باید طلا خریداری کنیم.

آلبرت چنگ، ​​مدیرعامل اتحادیه بازار شمش سنگاپور در این باره گفت که این سوال باید از "چه زمانی" به "چه مقدار" تغییر یابد چون زمان خوبی برای خرید طلا وجود ندارد ... هر سرمایه گذار باید مقدار مشخصی پول و قصد خرید داشته باشد.

وی افزود: زمان ویژه و خوبی برای خرید طلا وجود ندارد. هر سرمایه گذاری باید مقداری طلا در میان دارایی های خود داشته باشد و هر زمانی که مبلغ لازم برای خرید این مقدار را داشت، وقت خرید است. این فلز همواره در حال صعود قیمتی خود است و هر زمانی که به سبد دارایی های یک فرد اضافه شود، برای هفته های و ماه های آینده رشد قیمتی خواهد داشت. بنابراین اکنون نیز با آسودگی می توان به سراغ طلا رفت و آن را به سبد سرمایه ای خود اضافه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها