بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران، طی تیر ماه، شاهد معامله ۳ میلیون و ۱۶۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳۲ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به خرداد ماه به ترتیب رشد ۸ و ۲۳ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی مدت مذکور و تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران افزون بر ۲ میلیون و ۳۴ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۱۰ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۸۴ هزار و ۲۷۸ تن انواع قیر، ۳۷۴ هزار و ۲۷ تن انواع مواد پلیمری و ۱۵۷ هزار و ۲۱۷ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۲۰۰ تن سلاپس واکس، ۷۳۴ هزار تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۵ هزار و ۴۳۵ تن عایق رطوبتی، ۱۰ هزار و ۳۶۳ تن روغن پایه، ۶۹ هزار و ۵۳۸ تن گوگرد، ۲۰۰ تن آرگون و ۱۹۶ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی تیر ماه میزبان معامله یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بود.

در این تالار ۹۷۹ هزار و ۹۵۳ تن تن انواع فولاد، ۲۸ هزار و ۷۵۵ تن انواع مس، ۷۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۷۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۵ هزار و ۷۷۵ تن آلومینیوم، ۹۴ هزار و ۵۴۰ تن روی، ۲۰۰ تن سرب و ۳۱ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۵ هزار و ۱۸ تن کالا را تجربه کرد.

شایان ذکر است ۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم زعفران و ۳ هزار و ۷۱۰ تن رب گوجه فرنگی نیز در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها