پتروشیمی

برآوردهای شرکت پتروشیمی رونگ‌شنگ چین حکایت از این دارد که شرایط تقاضا برای محصولات پتروشیمی در این کشور در ماه های آتی به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت پتروشیمی رونگ‌شنگ، بازوی ثبت شده یک سهام‌دار عمده در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پالایشگر خصوصی چین، انتظار دارد که وضع تقاضا برای انرژی و محصولات شیمیایی در نیمه دوم سال جاری میلادی عادی خواهد شد.

پالایشگر خصوصی چینی ثبت شده در استان ژی‌ژیانگ چین اعلام کرد که سودش در نیمه نخست سال جاری میلادی سه برابر شده و این اتفاق در پی راه‌اندازی مجتمع پالایشی و پتروشیمی ژی‌ژیانگ چین (ZPC) با ظرفیت پالایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام رخ داده است.

بخش عمده خوراک این مجتمع پالایشی و پتروشیمی از محموله‌های ارسالی نفت خام عربستان سعودی تامین می‌شود.

رونگ‌شنگ انتظار دارد مرحله دوم پروژه پالایشی خود را که روزانه ۴۰۰ هزار بشکه دیگر به ظرفیت پالایش این مجتمع پالایشی و پتروشیمی می‌افزاید، راه‌اندازی کند به‌طوری که روزانه ۴۰۰ هزار بشکه به ظرفیت پخش پالایشی و سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن اتیلن به بخش پتروشیمی مجتمع یادشده در سه ماه چهارم سال جاری میلادی افزوده می‌شود.

کوان ویلینگ، رییس هیئت مدیره رونگ‌شنگ در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز طی یک گفت‌وگوی آنلاین گفت: ما انتظار داریم آثار ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) بر بخش‌های انرژی و شیمیایی با وجود امکان موج جدید شیوع از میان رفته باشد.

انتظار می‌رود به دنبال بهبود تقاضا از سوی بخش‌های پایین‌دستی، تولید و فروش محصولات شیمیایی در چین به حال عادی بازگردد؛ همچنین این شرکت به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد که نرخ بهره‌گیری از ظرفیت پالایشی ۱۲۰ درصد و بخش اتیلن حدود ۱۰ درصد است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها